נלחמים לנצח את המגיפה

המירוץ למיליון השני: יתירו לערבב בין סוגי חיסונים שונים?

למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו את החיסון נגד נגיף הקורונה, ובינתיים ממשיכה ישראל להוביל במספר המתחסנים לפי מאה נפש • בבריטניה התירו להעניק מנה שנייה של חיסון אחר (קורונה)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ביום שישי האחרון, נרשמו למעלה ממיליון אנשים בישראל שכבר קיבלו את החיסון נגד נגיף הקורונה. בשלב זה, ממשיכה ישראל להוביל במספר המתחסנים בעולם בהתאם לגודל האוכלוסייה.

גם במהלך השבת, למרות הוראת הרבנים כי לא מדובר בפיקוח נפש והדבר אסור, נמשך מבצע החיסונים הארצי, כאשר באזורים רבים חיסנו גם צעירים, כדי שלא לבזבז לשווא מנות.

בחלק מבתי החולים, גם חיסנו אנשים שהגיעו ללא תור, מה שהביא לחילולי שבת המוניים כאשר רבים פשטו על מוקדי החיסון, כדי להירתם למאמץ למיגור מגיפת הקורונה בישראל.

ברגע שפותחים מגש של חיסונים, אסור להחזיר חלק מהם לאחסון וחייבים להשתמש בכל המנות - מה שמוביל לכך שמחסנים אנשים גם שלא לפי סדר העדיפויות.

בנוסף, קיים חשש בישראל כי לא יהיו מספיק מנות של חברת פייזר, החברה איתה חיסנו את מיליון האנשים הראשונים בארץ, עקב עיכוב אפשרי במשלוח הבא.

עם זאת, לא צפוי מחסור שכן בשבוע הקרוב יגיע ארצה משלוח עם כמות גדולה של מנות חיסון של חברת מודרנה, שהקדימה את המשלוח לארץ.

בבריטניה לעומת זאת, מצאו פתרון אחר: משרד הבריאות שם התיר לערבב בין מנות של חיסונים של חברות שונות, ועוררו ויכוח סוער מול ארגוני הרופאים במדינה.

בסופו של דבר, החליטו כי רק "אם אותו חיסון אינו זמין, או אם המוצר הראשון שהתקבל אינו ידוע, סביר לתת מנה אחת של החיסון הזמין על מנת להשלים את לוח הזמנים".

הם הסבירו, בעקבות העובדה שאין מחקרים המוכיחים יעילות במקרה של ערבוב החיסונים, כי "צריך לעשות כל מאמץ לתת את אותו חיסון – אך כשזה לא מתאפשר, עדיף לתת מנה שניה של חיסון אחר מאשר בכלל לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר