13 שנה אחרי

נעצר חשוד בתכנון הפיגוע בבית חב"ד בהודו

13 שנים לאחר ששליחי חב"ד הרב גבריאל ורבקה הולצברג נרצחו במומבאי, בפקיסטן נעצר מי שככל הנראה תכנן ומימן את הפיגוע - כראש ארגון הטרור "לאשקר א-טייבה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מוישי הולצברג הצעיר מבקר בבית בו נרצחו הוריו (צילום: Chabad of Mumbai / Chabad.org)

פקיסטן: 13 שנים לאחר פיגוע הטרור במומבאי שבהודו, במסגרתו מחבלים פתחו בירי בבית חב"ד המקומי ורצחו את שליחי חב"ד גבי ורבקי הולצברג, נעצר חשוד נוסף בפרשה.

כזכור, בשנת 2008 ביצעו מחבלים שורה של פיגועים במומבאי בירת הודו, במשך שלושה ימים. בין היתר תקפו במלונות יוקרה, בית קפה, תחנת רכבת ובית חב"ד המקומי. במצטבר גרמו המחבלים למותם של 166 בני אדם.

בבית חב"ד לקחו המחבלים שישה בני אדם בשבי, ורצחו אותם. ביניהם הרב גבריאל הולצברג ואשתו רבקה, שליחי חב"ד למומבאי. בנם הקטן מוישי ניצל על ידי האומנת ההודית שהבריחה אותו מהזירה המדממת.

האומנת שהצילה את מוישי הולצברג, בזירה - 10 שנים אחרי (צילום: Chabad of Mumbai / Chabad.org)

בשנת 2012 הוציאה ממשלת הודו להורג את מוחמד אעמל קסאב, המחבל היחיד ששרד את חילופי האש במקום. במקביל דיווחנו כי בפקיסטן עצרו מספר פעמים את חאפיז מוחמד סעיד, מי שככל הנראה קשור בתכנון הפיגוע במסגרת ארגון הטרור "לאשקר א-טייבה" שהוא היה מבכיריו.

כעת - כאמור 13 שנה אחרי - עצרה ממשלת פקיסטן חשוד נוסף, זאיקור רחמן לח'בי, גם הוא בקשר לארגון "לאשקר א-טייבה". המעצר התבצע שלשום (שבת) בלאהור שבפקיסטן. זאיקור חשוד כמי שגם דאג לתכנון ומימון שרשרת הפיגועים.

זאיקור נתפס בעבר על ידי ממשלת פקיסטן הסמוכה להודו, אך שוחרר ע"י בית המשפט. כעת נראה שיש ראיות חדשות למעורבותו בפיגוע. על פי החשד, הוא הפעיל בית מרקחת בעיר לאהור שבמערב המדינה וממנו הפעיל את עסקי הטרור - כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר