הסגר יוקדם?

נתניהו: 'המגפה גובה חיים רבים; צריך להטיל מיד סגר מלא'

בישיבת הממשלה העלו את ההצעה להקדים את תחילת הסגר ליום חמישי, אולי כבר בשעות הבוקר • ראש הממשלה: "המוטציה הגיעה לישראל וגובה חיים רבים; אנו צריכים מיד להטיל סגר מלא" (בארץ)

(צילום: רועי אברהם / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם הערב (שלישי) תוך כדי ישיבת הממשלה על הטלת הסגר, סרטון בו הוא אומר: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית שמתפשטת במהירות שיא עם המוטציה הבריטית. היא הגיעה לישראל וגובה חיים רבים".

"אנחנו צריכים מיד להטיל סגר מלא. אנחנו בישיבת הממשלה ואין לי ספק שהממשלה תאשר את זה והכנסת צריכה להעביר את זה מיד".

נתניהו הוסיף, "כל שעה שמשהים, המחלה מתפשטת עוד יותר מהר והיא תגבה מחיר יקר. לכן צריך כאן לא רק את שיתוף הפעולה של שרי הממשלה ויש אותו, צריך שיתוף פעולה של אזרחי ישראל ואני בטוח שגם אותו יש לנו. אנחנו צריכים שהכנסת תעביר את זה ללא דיחוי, מיד. מדובר בהצלת חיי אדם, לא פחות מזה".

במהלך ישיבת הממשלה דנו בזמן תחילת הסגר. אם מראש חשבו כי הוא יתחיל מיום שישי, הוחלט להקדימו ככל הנראה ליום חמישי בשעות הערב.

אחרים אמרו כי אם מתחילים את הסגר ביום חמישי, יש להתחיל אותו בשעות הבוקר ולא לגרום לכאוס בשעות הצהריים המאוחרות.

השר אופיר אקוניס אמר: "יום חמישי על הבוקר חייב. לא בחמישי בערב. את הסגר הקודם התחלנו ב-17:00, דבר שהוציא את האנשים מדעתם וגרם לפקקים אדירים ולכאוס, ויהיה גרוע יותר ביום חמישי בערב".

השר יובל שטייניץ אמר בדיון: "עשינו שגיאה גדולה שהבאנו מטוסים של אזרחים לארץ. צריך עכשיו לעצור כניסה של כל אדם לישראל, כולל אזרחים ישראלים עד שנדע שהמוטציה מדרום אפריקה לא עמידה לחיסון".

"מוכרחים לאסור עכשיו כניסה של כל אדם ששהה בדרום אפריקה והמדינות השכנות לה עד שנלמד מהם המאפיינים של המוטציה שהתפתחה שם. אני יודע שהמשפטנים לא תומכים בצעד הזה, אבל אין ברירה. אסור לקחת סיכון כמו זה שלקחנו עם המוטציה הבריטית שבגללה הגענו לרמות התחלואה הנוכחיות ולצעדים הקשים שאנחנו נוקטים כעת".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "לא צריך לשכנע אותנו על ענף כזה ואחר או תחום כזה ואחר, הכל חשוב, אבל אני חוזר ואומר לגבי היום – אפס החרגות – בצורה הכי קיצונית. אם אנחנו פוגשים מישהו ברחוב שאינו לובש מדים צריך לשאול אותו מה הוא עושה מחוץ לבית".

ראש הממשלה הסכים איתו. "כשהפעלנו סגר מיד זה הוריד את התחלואה. יצאנו מזה, הגענו לגל השני אך על פי שזה היה מאוחר הפעלנו סגר כללי וזה עבד. הסיבה שאפשר לאכוף סגר כללי יותר טוב היא כי האפקט הפסיכולוגי עובד ואז יש משמעת של כל אדם על עצמו. ניהלנו את זה נכון כי ידענו להפעיל את האקורדיון בזמן. לפתוח ולסגור בזמן ועכשיו אנחנו מביאים גם את החיסונים וזה יעזור. מטיפים לנו בשיח התקשורתי, זה שיח עקר וזה פשוט לא נכון. אכיפה לא עזרה ולא הבדיקות – רק סגר עזר".

אדלשטיין גם התייחס להפגנות. "לא מבין למה צריך לאשר הפגנות? גם ככה נפלה הממשלה. אפידמיולגית ההפגנות הן סכנה. אבל אני לא ממליץ בכל זאת לאסור את קיום ההפגנות כדי לא לפגוע באמון הציבור. אם נבוא עם הצעה להגביל את ההפגנות שזה עדיף רפואית, התקשורת תפמפם שזה סגר פוליטי וחלק מהציבור ישתכנע מזה. אני הצלחתי להתנהל ללא חשש שעושים צעדים פוליטיים. הלוואי והייתי יכול גם לעצור את הבלגן הזה של ההפגנות - אין ספק שיש שם הדבקה".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הציע גם הוא לאסור הפגנות בסגר: "בימים אלו ההפגנות מתקיימות על ידי כל פלגי האוכלוסייה אז זה לא דבר פוליטי. כל אחד שירצה לצאת לפעילות שאיננה מאושרת יגיד לשוטר במחסום אני בדרך להפגנה. אני רוצה לקבל את ההחלטות הנכונות ולעמוד עליהן. אני בעד סגר הכי מהודק ברמה הכי משמעותית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר