בשל ההאטה בקצב

מקלב דורש לעצור את מתן החיסונים בשבת

בין סגר לחיסון: ישראל תיכנס לסגר המהודק מחר בלילה, ובמקביל מספר המתחסנים מתקרב למיליון וחצי ישראלים אך בשל כמות החיסונים המוגבלת קצב החיסונים נעצר (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

בין סגר לחיסון: ישראל תיכנס לסגר המהודק מחר בלילה, ובמקביל מספר המתחסנים מתקרב למיליון וחצי ישראלים.

למרות המספר הגבוה, הקצב במגמת האטה: אם לפני חמישה ימים עמד מספר המתחסנים על 150,000 ביממה, הרי שאתמול התחסנו 115,000. הצפי כעת במערכת הבריאות הוא להקטין משמעותית את מספר המתחסנים החדשים, כדי להבטיח את מתן המנה השנייה למתחסנים הקודמים.

ברקע החלטה זו וההאטה בקצב החיסונים, חבר 'יהדות התורה' אורי מקלב שב על דרישתו ממנכ"ל משרד הבריאות: להפסיק את חילול השבת במתן החיסונים ברחבי הארץ.

"לצערנו אנו רואים כי שבת אחר שבת מתקיימים חילולי שבת המונים בטענת 'פיקוח נפש' בכל הקשור למבצע החיסונים הארצי. כיצד ניתן לטעון כי מדובר ב'פיקוח נפש', בעוד מבצע החיסונים מתמשך זמן רב ואינו פועל בכל שעות היממה?", תהה מקלב במכתבו לפרופ' חזי לוי.

"בימים אלו בהם משרד הבריאות וקופות החולים ממתנים את מתן החיסונים ומבטלים את התורים העתידיים, מן הראוי היה לעצור את מתן החיסונים בשבת ולקיימם אך ורק בימי החול".

"מצער מאוד לראות משרד ממשלתי רשמי מפעיל מערך חיסונים בשבת ללא אישור אף גורם המוסמך לכך, כפי שאמרנו מלכתחילה אנו רואים בחוש כי הפוגע בשבת אינו רואה סימן ברכה, והחיסונים הנותרים מתעכבים בדרכם לארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר