הדרמה הסתיימה

ה'טרוריסט' - עם כיפת 'יחי': "המשיח מגיע"

בתום מצוד אחר צעיר שהטמין פצצה מזוייפת במכונית סמוך לקניון וגרם לבהלה גדולה בניו יורק, נלכד אליהו שנקר בן ה-22 כשעל ראשו כיפת 'יחי' חב"דית • "אין בי פחד" (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שנקר, מחייך בכיפת 'יחי' (צילום: מתוך שידורי רשת CBS)

מצוד דרמטי של משטרת ניו יורק הגיע לסיומו, עם מעצרו של לואיס שנקר בן ה-22.

הכל החל שלשום (שני) ברובע קווינס שבניו יורק. משטרת ניו יורק הוזעקה למכונית חשודה מדגם טסלה, שחנתה בסמוך לקניון Queens Place Mall. מתוך המכונית בצבצו כבלים וקופסה, שעוררו את חשדם של עוברי אורח.

בשל מסוכנות העניין, פינו השוטרים את הקניון ואת סביבותיו למשך כמה שעות, חסמו את הכביש וסרקו את המכונית - שלא היו בה כל חומרי נפץ. העניין שהתברר כקנוניה או מתיחה, הביא את משטרת ניו יורק לפתוח בחיפושים אחר האחראי.

ה'פצצה' ששנקר הטמין במכונית (צילום: משטרת ניו יורק)

אמש (שלישי) עצרו שוטרי ניו יורק את לואיס (אליהו) שנקר, צעיר מוכר למשטרה שהמעשים מיוחסים לו. שנקר, בן 22, הוא יהודי דתי, תושב מדינת מסצ'וסטס - אבל נתפס בשכונת קראון הייטס החב"דית בניו יורק.

בזמן שהשוטרים גררו את שנקר לניידת, הוא חייך למצלמות התקשורת כשכיפת 'יחי אדוננו' חב"דית לראשו. כשנשאל על ידי עיתונאים מה יש לו לומר להגנתו, הוא השיב "אין בי פחד, המשיח מגיע".

ל'כיכר השבת' נודע כי שנקר מחזיק בדעות ימניות קיצוניות ומגדיר עצמו 'לאומן אמריקני'. הוא מרבה לפרסם את דעותיו הפרו-ציוניות ואנטי-שמאלניות. הוא מרבה להיעצר בהפרות סדר והפגנות, ולא אחת פורסם נגדו שהוא גזען ומאמין בעליונות לבנה.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי לשנקר יש קשר לבית חב"ד במסוצ'וסטס, שם אף התגורר למשך תקופה, והוא מתפלל שם מדי שבת.

שנקר ב-770 (צילום: Loomered)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר