מבצע 'חוזרים לחיים'

נתניהו בישר: "כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 יחוסנו לקורונה עד סוף מרץ"

מעט לפני שהסגר הנוקשה נכנס לתוקפו, נעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו מול המצלמות, בישר על היקף החיסונים לנגיף שיגיעו בקרוב לישראל והתחנן לשמירת ההנחיות. צפו (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי), שעות לפני תחילתו של הסגר המלא, על הגעת משלוח גדול של חיסוני 'פייזר' לקורונה, שינחת בישראל כבר בשבוע הבא, ויאפשר לחסן את כל האזרחים מעל גיל 16, עד לסוף חודש מרץ.

"בשבועות האחרונים קיימתי 17 שיחות עם ידידי מנכ"ל פייזר אלברט בורלא. השיחה האחרונה התקיימה ביממה האחרונה, והערב אני נרגש לבשר לכם על פריצת דרך אדירה, שתוציא אותנו מהקורונה ותחזיר אותנו לחיים. אנחנו נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה", אמר נתניהו בהצהרה המיוחדת.

ראש הממשלה הוסיף: "ההסכם שהבאתי עם פייזר מאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף מרץ, ואולי אף לפני כן. כלומר, אנחנו נחסן את כל האוכלוסייה הרלוונטית, וכל מי שירצה בכך יוכל להתחסן".

"מבצע החיסונים ההיסטורי ייקרא 'חוזרים לחיים', ובימים הקרובים אנחנו נפרסם את סדר החיסונים שלו", המשיך נתניהו, ופירט: "המטוס הראשון מתוכנן להגיע כבר ביום ראשון, ויהיו עוד ברצף".

לדבריו, "כחלק מההסכם עם פייזר, קבענו שישראל תהווה מדינת מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה. לשם כך הקדמנו את הגעת החיסונים, ואף הגדלנו את מספרם. ישראל תחלוק עם חברת פייזר ועם האנושות כולה, את הנתונים הסטטיסטיים שיעזרו לפתח אסטרטגיות להבסת נגיף הקורונה".

"אנחנו יכולים לעשות זאת", טען ראש הממשלה, "כי מערכת הבריאות שלנו היא מהמתקדמות בעולם, ממש אור לגויים. בליל הסדר הקרוב נוכל בעזרת השם להסב סביב שולחן החג עם סבתא וסבא, אבא ואמא, הילדים והנכדים. כשנשאל מה נשתנה הלילה הזה, התשובה תהיה: הכל השתנה, הלילה הזה כולנו מסובים".

נתניהו הדגיש: "באמצעות מבצע 'חוזרים לחיים', נפתח את הכלכלה, נחזור למקומות העבודה, לבתי הכנסת, למסעדות, למגרשי הכדורגל והכדורסל, לאירועי התרבות, לחיים שאנחנו כל כך אוהבים ומתגעגעים אליהם".

"אבל כדי שכל זה יקרה", סייג, "אסור לשכוח לרגע שהמגפה משתוללת בעולם, והיא משתוללת ביתר שאת. המוטציה הביאה מדינות כמו אנגליה לסגר שלישי מלא ולשיאים של תמותה ותחלואה, אבל אצלנו - הניצחון במרחק נגיעה".

ראש הממשלה עבר לסגר, והבהיר: "דרוש מאמץ אחרון של כולם; אני קורא לכולם לשמור על כללי הסגר - כל המגזרים, בלי יוצא מן הכלל. אנחנו נדאג זה לזה ונקפיד על הכללים, כי הקורונה לא מבדילה בינינו, ואסור לנו להיבדל האחד מן השני. כולם צריכים להקפיד על הסגר, במאמץ גדול אחרון".

צפו בדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר