מאבק על ערכים

הקרע ב'ימינה': סמוטריץ' על בנט; 'לא מייצג'

"בנט החליט לעזוב את מפלגת הציונות הדתית ופונה לקהל מצביעים אחר. הוא ישאר חבר שלי גם כשנרוץ בשתי מפלגות", כף תקף הערב בצלאל סמוטריץ', את שותפו 'עדיין' בנט (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט וסמוטריץ (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הדתיים-לאומיים שוב ירוצו בשתי מפלגות שונות? ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר 'הציונות הדתית', תקף הערב (מוצ"ש) את יו"ר 'ימינה', עדיין שותפו למפלגה, ח"כ נפתלי בנט, ופיזר רמזים רבים כי דרך השניים נפרדה, לפחות במערכת בחירות זו.

"סרוגים יש בכל המפלגות, אבל יש מפלגה אחת שאומרת שהיא מתחייבת לדאוג לציונות הדתית. בנט החליט לעזוב את מפלגת הציונות הדתית ופונה לקהל מצביעים אחר. הוא ישאר חבר שלי גם כשנרוץ בשתי מפלגות", אמר סמוטריץ' בחדשות 12 - לכאורה כחלק מהמו"מ אותו הוא מנהל מול בנט על מספר המקומות בעשירייה הראשונה של 'ימינה': בנט מוכן לתת שלושה בלבד, סמוטריץ' דורש חמישה.

יו"ר 'הציונות הדתית' טען שהמאבק לא תלוי במקומות ברשימה, אלא בערכים - אותם אלו שבנט הכריז שיניח בצד כדי להקים ממשלה שתדע להיאבק בקורונה ובהשלכותיה. "מאמין לבנט שהוא שם בצד את כל הדברים החשובים לציונות הדתית כמו הריבונות ותיקון מערכת המשפט - אבל הציונות הדתית לא רוצה לשים את הערכים הללו בצד", הסביר.

סמוטריץ' תקף את בנט כשהזכיר את תוצאות הבחירות העגומות שהביא מהעבר, כשעוד היה יו"ר 'הבית היהודי': "הוא הביא את הציונות הדתית למקום הכי נמוך שהייתה בו מעולם. אנחנו תמיד נעבור את אחוז החסימה ולכן אני לא חושש מסקרים שמראים אחרת. אנו נערכים לריצה עצמאית".

נפתלי בנט, שלראשונה מציג את עצמו כמועמד לראשות הממשלה, קיבל מכה כשחברו לרשימה כ"כ הרבה זמן יותר מרמז כי הוא לא מאמין בו. במענה לשאלת המגישה, הכתבת הפוליטית דפנה ליאל, סירב סמוטריץ' להתחייב כי ימליץ על בנט לראשות הממשלה ולא על נתניהו: "השיקול שלנו שלנו הוא ערכי הציונות הדתית".

גורמים ב'ימינה' זעמו על הריאיון שהעניק יו"ר 'הציונות הדתית': "על פי הסיכום בפגישה הקודמת, סמוטריץ' ובנט היו צריכים להיפגש בתחילת השבוע אבל גם סיכמו שיהיה מו״מ שקט - ואז סמוטריץ' הקים מפלגה והתחיל ללכת לנו על הראש בכל הכח אז כרגע אין מו״מ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר