ניו יורק

קצין נגד אפלייה התפטר - בגלל אנטישמיות

למרבה האירוניה, דווקא בכיר במשטרה שתפקידו למנוע אפלייה הוא שהתגלה כאנטישמי וגזען נגד יהודים ושחורים, בעקבות פוסטים שהעלה • ראה"ע ניו יורק: "מגעיל" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שוטר במשטרת ניו יורק (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בניו יורק: קצין משטרה בכיר החליט להתפטר, לאחר שנתפס בדברי אנטישמיות וגזענות שהעלה לרשת.

ג'יימס קובל כיהן כסגן-מפקח משטרתי במשטרת ניו יורק (NYPD), שתפקידו לנטר ולטפל במקרי אפלייה מכל סוג, בעיקר במקומות עבודה. תפקיד זה לא מנע ממנו לפרסם דברים מפלים וגזעניים, בעיקר כלפי יהודים - המהווים נתח מכריע מאוכלוסיית העיר עליה הופקד.

את דברי השטנה שלו פרסם עד כה באתר Rant, המשמש רשת חברתית בעיקר לאנשי משטרה וצבא ארה"ב, שם ניתן לפרסם באנוניומיות יחסית. בין הדברים - שפרסם תחת שם בדוי - ניתן למצוא פוסטים נגד יהודים, שחורים, נשים ועוד קבוצות.

באחד הפוסטים לגלג קובל על הילודה החרדית בניו יורק. לדבריו, "אני חושב שבסופו של דבר כל הילודה הזו עשויה להוביל למותם של הליצנים הללו. חומרת המומים המולדים שלהם רק תגבר".

הוא הוסיף והסית: "למרבה הצער, משלם המיסים המקומי עומד להיות מחוייב עבור החשבון, כאשר הילדים זקוקים לתוכניות מיוחדות בבתי הספר שלהם וההורים ימשיכו לרמות את המערכת".

בפוסטים אחרים כתב קובל מילות גנאי על אפרו-אמריקנים רק בשל צבע עורם. הוא אף קילל שם את הנשיא לשעבר אובמה ופוליטיקאים מקומיים.

לפי דיווח ב'ניו יורק פוסט', בתחילה הכחיש קובל כי פרסם את הפוסטים המפלילים אך לאחר שהתקבלו ראיות, החליטה משטרת ניו יורק להשעותו מתפקידו באופן זמני - ללא שכר, תוך כדי שהחקירה נמשכת.

בתוך מספר ימים החליט קובל על דעת עצמו להתפטר לצמיתות מן המשטרה, ולוותר על פנסיה - זאת ככל הנראה בכדי להימנע מהפיטורין המביישים הצפויים לו בתום החקירה; לעומת זאת מקורביו טוענים כי בשל האווירה האנטי-משטרתית הוא לא ראה סיכוי לקבלת משפט צדק ולכן התפטר מיוזמתו.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזו, צייץ לפני התפטרותו של השוטר: "הדבר הזה מגעיל לחלוטין, ונוגד את כל מה שעשינו כדי לבנות משטרה סובלנית וכוללנית יותר. אם סגן-מפקח זה נמצא אשם בעבירות אלה, יש לפטרו באופן מיידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר