עם צנזורה

ההסכם נחשף: אלו הפרטים שיועברו ל'פייזר'

בעקבות הביקורת הרבה שהושמעה, על כך שהישראליים נהפכו להיות נסיינים של הנגיף. משרד הבריאות פרסם הערב את המסמך שנחתם מול חברת 'פייזר' האמריקנית (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לאחר הביקורת שנמתחה בישראל ולאור החשש מפגיעה בפרטיות, משרד הבריאות החליט לפרסם הערב (ראשון), את ההסכם שנחתם עם חברת פייזר, המסדיר את העברת המידע לחברה.

המסמך שהועלה לאתר משרד הבריאות, נעשה בתיאום והסכמת החברה וכלל צנזור חלקים מסוימים מתוכו.

במסמך מוסבר, כי מטרת הפרויקט היא לנתח ולמדוד את בסיס הנתונים האפידמיולוגי, בעקבות השימוש בחיסון, ולברר האם חיסון עדר מושג כאשר אחוז מסוים של האוכלוסייה בישראל יתחסן.

"הצדדים מסכימים שמטרת הפרויקט היא ליצור ולנתח נתונים ברמה האפידמיולוגית אודות רמת היעילות של החיסון באוכלוסייה הנחושות למטרות בריאות הציבור שיידעו את ההמלצות הטכניות ברחבי העולם", נכתב במסמך.

בנימין נתניהו התחסן במנה השנייה (צילום: לע"מ)

חברת פייזר, כך לפי ההסכם, תקבל מידע על הדברים הללו: • מספר הנדבקים בנגיף המתגלה בישראל מדי שבוע • מספר המאושפזים בבתי החולים - וכמובן מספר החולים במצב קשה וקריטי, ומספר החולים הזקוקים למכונות הנשמה - נתונים שמתפרסמים בכל מקרה באתר של משרד הבריאות.

עם זאת, במסמך מובהר כי משרד הבריאות, יעביר לפייזר מידע כללי על המתחסנים, כמו גילאים ומקום מגורים. המסמך מדגיש כי המידע לא יכלול פרטים מזהים על המתחסנים - וזהותם של מקבלי החיסונים תישאר אנונימי.

יצוין, כי לפי המסמך המדובר, הנתונים שיועברו לידי החברה יוכלו להישמר ב'פייזר', למשך 15 שנים לפחות, וישמשו את החברה לצורכי מחקר שיפורסם במידת הצורך בכתבי עת מדעיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר