טרדגדיה בבית החולים

חולת קורונה ילדה בניתוח; התינוק עבר החייאה - אך נפטר

בסוף השבוע הגיעה אל בית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, אישה חרדית, חולת קורונה מאומתת, בחודש התשיעי להריונה. הצוות יילד אותה בניתוח חירום, התינוק אף עבר החייאה אך נפטר (חדשות, בארץ)

אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold / Flash 90)

בסוף השבוע הגיעה אל בית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, אישה חרדית, חולת קורונה מאומתת, בחודש התשיעי להריונה. הצוות יילד אותה בניתוח חירום, שלפי הדיווחים נערך כבעור למעלה ממחצית השעה. התינוק שיולד עבר החייאה אך בסופו של דבר, כעבור יומיים, נקבע מותו.

בבית החולים ציינו כי מיד עם הגעתה של האישה לבית החולים, היא הוכנסה למחלקת הקורונה, בה נכחה גם מיילדת, שקלטה אותה אל המחלקה. הצוות הרפואי הבין כי האישה לא מרגישה תנועות עובר מזה 24 שעות, ולפי בית החולים - למרות זאת, היא התעכבה עד שטלפנה אל המוקד הרפואי, שם הורו לה לנסוע מיד לבית החולים.

עם קליטתה במחלקת הקורונה היא חוברה למוניטור. במקביל, הוזעקה אל המחלקה רופאה ממחלקת נשים, אשר ביצעה אולטרסאונד שלא הדגים תנועות עובר.

תחת מגבלות הקורונה התארגן הצוות הרפואי לביצוע ניתוח חירום מיידי, על פי נהלי המיגון המחמירים - כך מסבירים בבית החולים את הזמן הרב שחלף עד לקיום הניתוח, והאישה נקלחה אל חדר הניתוח, כאשר הרופאים עושים מאמצים לסייע לתינוק, במצב המורכב והקשה בו הוא היה נתון.

בסיום הניתוח, בוצעה החייאה בתינוק והוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילודים במצב קשה מאוד, אך במוצאי שבת, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של התינוק.

גם היולדת, לאור המצב המורכב, נזקקה למספר הליכים רפואיים דחופים, עקב המצב המורכב איתו הגיעה לבית החולים.

בבית החולים 'הדסה' ציינו כי "אנו לומדים לעומק את המקרה המצער שדווח כמובן למשרד הבריאות ומדגישים כי בית החולים ערוך - למרות המגבלות הקשות, לטיפול גם ביולדות חולות קורונה. ליבנו עם היולדת ובעלה. צוות הדסה ממשיך להקיף אותם ולסייע להם בשעה קשה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר