10 צווים

ביידן נאבק בקורונה: בידוד למגיעים לארה"ב

כבר ביומו השני במשרד הסגלגל ביידן חתם על 10 צווים נשיאותיים בנושא הקורונה ביניהם, חובת בידוד למגיעים לארה"ב וחובת לבישת מסיכה בתחבורה הציבורית (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

כבר ביומו השני בתפקיד הנשיא, חתם ג'ו ביידן על 10 צווים נשיאותיים שעוסקים במאבק במגפת הקורונה, כפי שהבטיח במהלך הבחירות.

על פי אחד מהצווים עליהם חתם הנשיא, הטסים לארה"ב יידרשו לערוך בדיקת קורונה לפני הטיסה, ולהיכנס לבידוד עם הגעתם לארה"ב. "לאור המוטציות החדשות של הנגיף שאתם שומעים עליהן אנחנו קובעים כעת נוהל חדש לאנשים שטסים לארה"ב ממדינות אחרות", אמר ביידן.

עדיין לא ברור מתי ההנחיה תיכנס לתוקף, אך נראה כי ביידן נחוש להפעיל את סמכויותיו במהירות האפשרית בכדי להיאבק בנגיף שמשתולל בארה"ב.

בהצהרה הערב (חמישי), בבית הלבן קרא ביידן לאמריקנים לעטות מסכות, ואמר שכך תוכל ארה"ב להציל את חייהם של 50 אלף בני אדם. הנשיא החדש ביקש מהאמריקנים לעטות מסכות ב-100 הימים הראשונים לכהונתו, ואמר שמדובר בצעד פטריוטי. הוא הוסיף שבמסגרת ההנחיות החדשות האמריקנים יחויבו לעטות מסכות בטיסות פנים, באוטובוסים וברכבות. הוא הזכיר בדבריו, כי אתמול, ביומו הראשון בתפקיד, חתם כבר על צו שמחייב לעטות מסכות במבנים פדרליים.

בהצהרתו בבית הלבן מתח ביידן ביקורת על מבצע הפצת החיסונים של ממשל טראמפ ואמר כי מבצע החיסונים הוא לא פחות מכישלון. "אנחנו רואים את המחיר הטרגי שהכישלון הזה גובה", הדגיש ביידן, וציין שמספר המתים היומי בארה"ב נע בין 3,000 ל-4,000 בני אדם בשבועות האחרונים כשהמספר הכולל של המתים עומד כבר על יותר מ-400,000 כבר מתו במגפת הקורונה בארה"ב, וביידן ציין שזה יותר מההרוגים האמריקאים במלחמת העולם השנייה.

ביידן, שהציב יעד של 100 מיליון חיסונים ב-100 הימים הראשונים לכהונתו, אמר הערב בהצהרה שארכה כ-20 דקות בסיומה חתם על הצווים הנשיאותיים: "המצב הולך להחמיר לפני שהוא ישתפר". הוא הדגיש בדבריו, כי אחת המשימות המרכזיות של הממשל שלו היא להשיב את אמון הציבור. הוא ציין כי הוא יודע שיהיה לכך מחיר אך לדעתו אין ברירה אלא לפעול במהירות כי הנזקים גדולים מאד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר