וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

הכרעת הגר"ח קנייבסקי: מה דינם של מנהגי הספרדים? • צפו

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, מכריע אלו מנהגים של הספרדים הם צריכים לנהוג בהם לכתחילה • צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסרטון וידאו נדיר, שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מכריע באלו מנהגים של הספרדים, עליהם לנהוג בהם לכתחילה ולא לשנות מהם.

התיעודים הנדירים האחרונים >>

את הדברים אמר מרן שר התורה, לפני שנים ספורות, במהלך שיחה עם תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר.

תחילה, מציג הרב טיגר את דברי מרן החזון איש זיע"א בעניין הצ' ההפוכה, שלפי החזון איש, הספרדים מקילים ואין בעיה עם זה והוא מדגיש כי "ספרדים צריכים לנהוג לכתחילה כמנהגם". לעומת זאת, מרן ה"קהילות יעקב" זיע"א, אביו של מרן הגר"ח, כותב ש"אי אפשר לחייב להם לשנות מאחר ונהגו על פי קבלת אבותם".

ותהה הרב טיגר שזה קצת לשון אחרת מה'החזון איש' שאמר "לכתחילה" ואילו ה'קהילות יעקב' אומר "אי אפשר לחייב אותם", משמע שלכתחילה זה לא כך.

והשיב מרן שר התורה: "הם קיבלו ככה, כן".

חידד הרב טיגר ושאל: האם בכל מנהג שיש לספרדים אנחנו אומרים שמה שמקובל אצלם?

והכריע מרן רבי חיים קנייבסקי כי "במנהג שיש לו יסוד בהלכה, כן, שהרבה פוסקים אומרים ככה והם סמכו עליהם - אז זה כך. סתם מנהגים יכול להיות שזה מנהג משובש".

לגבי שם ה' בהברה של הספרדים, שהחזון איש אמר שגם הספרדים צריכים לשנות, אמר מרן שר התורה כי "הוא אמר, אבל לא חייב אותם לשנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר