יום השואה הבין-לאומי

הרצוג: "פוליטיקאים אירופאיים עושים שימוש זדוני בביטויים אנטישמיים"

יושב ראש הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג התריע, באירוע לרגל 'יום השואה הבינלאומי', כי ישנה עלייה בתופעת מכחישי השואה - כולל עקיפה - על ידי פוליטיקאים אירופאיים (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
יו"ר הסוכנות יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: הדס פורוש פלאש 90)

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג תקף היום (רביעי), בנאום לציון יום השואה הבינלאומי, ואמר כי פוליטיקאים רבים ברחבי אירופה עדיין עושים שימוש פוליטי באמצעיים אנטישמיים.

"76 שנים לאחר תום המלחמה, פוליטיקאים רבים באירופה עושים שימוש פוליטי מודע וזדוני בביטויים וברעיונות אנטישמיים". אמר הרצוג, והוסיף: "אנחנו רואים בצורה מובהקת במספר מדינות מפתח באירופה התחזקות של מפלגות קיצוניות משני צדי המתרס הפוליטי, שמזהמות את השיח הפוליטי והציבורי בתפיסות ובהתבטאויות אנטישמיות. זאת במקביל להיחלשות המרכז הפוליטי והמפלגות המוסדיות".

הרצוג התייחס גם לחוקים אנטישמיים שהועברו בחלק ממדינות אירופה, השולחות מסר לדבריו, שאורח חיים יהודי אינו רצוי על אדמתם. "חוקים ויוזמות בחלק ממדינות אירופה כנגד שחיטה כשרה וברית המילה שולחים מסר חד וברור ליהודי אירופה שאורח החיים שלהם לא רצוי על אדמת אירופה"

על הזינוק בכמות מכחישי השואה ברחבי אירופה אמר הרצוג, כי "בנוסף להתגברות האנטישמיות, אנחנו רואים עליה ברורה בניסיונות הבוטים להכחיש או לסלף את העובדות ההיסטוריות שהתרחשו בימי השואה". הרצוג אמר כי האחריות לטיפול בתופעה על השלטונות באירופה.

"לממשלות במדינות אירופה יש חובה מיוחדת לא רק לשמר את זיכרון השואה, אלא גם להבטיח בימים אלה את ביטחונן של הקהילות היהודיות ולדאוג שהן יוכלו להמשיך לקיים את אורח החיים היהודי בצורה חופשית ללא חשש וללא מורא", סיים יו"ר הסוכנות היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר