בגלל המוטציות

במשרד הבריאות שוקלים להמליץ על עטיית שתי מסכות

השתוללות מוטציות הקורונה בישראל והעובדה שהסגר עדיין לא מניב את כל התוצאות המצופות, מביאות את משרד הבריאות לשקול לאמץ את המלצתו של אנתוני פאוצ'י (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בעקבות מוטציות הקורונה המשתוללות בישראל, שוקלים במשרד הבריאות להמליץ לאזרחים לעטות שתי מסכות על פניהם.

הראשון לנקוט בגישה זו, היה כזכור ד"ר אנתוני פאוצ'י, המייעץ לבית הלבן במאבק בקורונה, שקרא לאמריקנים לחבוש שתי מסכות - האחת מבד והשנייה סרולוגית (המסכה הרגילה) - משום שלטענתו זו ההגנה הטובה יותר מהידבקות בנגיף.

לא מעט מאזרחי ארצות הברית כבר יישמו את ההמלצה, בהם בכירי הממשל סגנית הנשיא קמלה האריס ודוברת הבית הלבן.

הערב (חמישי) מגלה ראש מטה 'מגן ישראל' במשרד הבריאות, תומר לוטן, כי גם בישראל שוקלים לאמץ את הרעיון, בשל התגברות המוטציות השונות ברחבי הארץ, בעיקר זו הבריטית.

"הנושא הזה נדון בצוותים המקצועיים שמוציאים את ההנחיות מטעם משרד הבריאות", אמר לוטן בראיון ל'חדשות 12'. "העולם מתחיל לחשוב על דרכים יותר יצירתיות או חדשניות להתמודד עם המוטציה, והנושא של המיגון הוא אחד מהם. ברגע שתהיה המלצה סדורה היא תצא בצורה מסודרת מהמשרד".

המנהלת הרפואית של 'מגן ישראל' בראיון ל'כיכר'. ארכיון (ניהול אולפן: הלל רוזנברג)

לדבריו, במקומות סגורים דוגמת רשתות פארם או מרכולים, בהם לא ניתן לשלוט בכמות האנשים, חבישת שתי המסכות משמעותית ביותר. "אני לא יודע להגיד משהו חד משמעי", הוסיף, "אבל זה ברור שהסיפור של המסכות הוא הרבה יותר דרמטי בחללים סגורים עם קהל מזדמן".

"כשאנחנו במקום סגור עם קהל מזדמן, זה בדיוק המקום להקפיד כפל כפליים על המסכות, אופן החבישה שלהן, ההידוק על הפנים ועוד, וכמובן שככל שאנחנו בתוך עידן של מוטציות, הדבר הזה חשוב שבעתיים", הוסיף בכיר משרד הבריאות בתכנית 'חמש עם'.

יצוין, כי הרעיון העומד מאחורי ההמלצה הנשקלת, הוא לתת מחסום נוסף על הפנים, בעקבות אי-ההשתלטות על מוטציות הקורונה, וכן ששתי מסכות יכסות טוב יותר, משום שה'סרולוגיות' המוכרות לכולנו לא תפורות לממדי הפנים של כל אחד ואחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר