בתיאום עם רוה"מ

חשיפה: הסעיף שיאריך את תוקף חוק הגיוס

בחצות הלילה אמור לפוג חוק הגיוס - ע"פ הוראת בג"ץ, כאשר בממשלה אין עדיין הסכמות לגבי החוק החדש. לוועד הישיבות, יש פתרון משפטי • כעת יש דיונים עם לשכת רוה"מ (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
לשכת הגיוס. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ההארכה של חוק הגיוס, עומדת לפקוע הלילה בחצות (שני), ובאופן אוטומטי בחורי הישיבות יהיו בלי מעמד חוקי והם יהיו מועמדים לגיוס החל ממחר בבוקר. בוועד הישיבות נערכים בשעות אלו דיונים קדחתניים מול משרד ראש הממשלה, כדי לראות מה ניתן לעשות בזמן הקצר שנותר.

כזכור, לפני כשלושה חודשים, בג"צ דחה את בקשת המדינה לדחות את ביטול חוק הגיוס בחצי שנה וקבע כי הצו המבטל את החוק ייכנס לתוקפו הלילה - ב-1 בפברואר 2021.

בהחלטתם, כתבו השופטים כי "ביטולו של פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו-1986 ייכנס לתוקף ביום 1.2.2021". עוד כתבו השופטים כי "מצופה כי לא תתבקשנה ארכות נוספות".

זו הייתה הפעם השמינית, שהמדינה ביקשה להאריך שוב את דחיית ביטול החוק עד ל-21 באפריל 2021, ונימקה זאת בהתמודדות עם נגיף הקורונה והסכמי השלום החדשים, תוך הבטחה כי "במהלך תקופה זו ימשיך משרד הביטחון בפעולות הנדרשות לצורך קידום הליך החקיקה מושא ענייננו והשלמתו". אך כאמור, בג"ץ דחה את הבקשה.

אלא שבוועד הישיבות, שעמלו בכל התקופה האחרונה לנסות למצוא מתווה לחוק הגיוס יחד עם סגן השר אורי מקלב, קיבלו חוות דעת משפטית, שלפיה, לפי סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת, יש דחייה אוטומטית בזמן הבחירות וזו התשובה שהייתה אמורה להינתן לבג"ץ - מחר.

בני גנץ בשבוע שעבר: מציג את חוק הגיוס החדש (מתוך הפייסבוק של גנץ)

כך או כך, ל'כיכר השבת' נודע לראשונה, כי ישנה בעיה עם סעיף 38 וזאת, בשל העבודה שבג"ץ - הוא פסל את החוק המקורי ולכן, לא תהיה לו בעיה לפסול זאת שוב.

בינתיים, בשעות האחרונות, יש דיונים קדחתניים, בין וועד הישיבות ולשכת מקלב - לבין משרד ראש הממשלה, בניסיון למצוא תשובה הולמת לדיון בבג"ץ - שיתקיים מחר בבוקר, כאשר הם תולים תקווה, בתקדים משפטי שכבר נעשה בעבר - ולפיו ישנה דחייה אוטומטית לחוקים, בזמן שהכנסת הולכת לבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר