אנטישמיות בארה"ב

היועצת החרדית הואשמה בתרומה לאיפאק

רשת הטלוויזיה האמריקנית ניסתה לפקפק ביועצת הסייבר החדשה של ביידן, חני נויברגר החרדית, בטענה שתרמה חצי מיליון דולר לאיפא"ק מה שמלמד על "חוסר נאמנות" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חני נויברגר (צילום: Don Hamerman)

הטרלול הפרוגרסיבי בארה"ב מכה במלוא עוזו. כתבה מכפישה פורסמה על חני נויברגר, יהודיה חרדית אמריקנית, מומחית לאבטחת סייבר, המטילה ספק בנאמנותה לארה״ב רק בגלל שתרמה באמצעות הקרן של משפחתה כספים לשדולת איפא"ק.

‏‎חנה נויברגר היא יהודייה-אמריקנית, מומחית לאבטחת סייבר, המשמשת כמנהלת אבטחת הסייבר בסוכנות לביטחון לאומי בפיקודו של הגנרל פול נקאסוני. לאחרונה יצאה כתבה של רשת החדשות NBC אשר מציגה לכאורה באופן מפוקפק את חנה נויברגר, בשל תרומות בשווי של מעל חצי מיליון דולרים מטעם הקרן המשפחתית שהיא חלק ממנה לשדולת AIPAC ותרומות נוספות שבוצעו מטעם הקרן.

בכתבה צוין גם בניסיון להכפיש את שמה של היועצת, כי ישראל מרגלת אחר ארה"ב, לטענת הערוץ בשל המאבק בהסכם הגרעין האיראני. עצם האזכור של תרומה לארגון אייפא"ק שנחשב לארגון ממסדי רשמי אמריקני מכובד והצגת תרומה אליו כבגידה בארה"ב הוא חמור במיוחד ומעלה חששות כבדים להתפרצות אנטישמית בארה"ב.

לאחר שהכתבה עוררה סערה רבה בארה"ב, החליטו בערוץ לגנוז את הכתבה ולהתנצל כשהם מודים שלא נתנו לנויברגר את הזמן הראוי להגיב, לא הציגו את אלו הסבורים שאין שום בעיה בתרומה לשדולה הפרו ישראלית והציגו אותה כבעייתית וחותרת תחת ארה"ב.

‏‎טד דויטש, חבר המפלגה הדמוקרטית וראש ועדת בית הנבחרים לענייני אתיקה צייץ מאוחר יותר: ״לפי כל פרמטר, חנה נויברגר היא מקצוענית ועובדת למען הביטחון הלאומי במסירות רבה. הניסיון של הכתבה להציע אחרת הוא פוגעני ומנציח סטיגמה אנטישמית מסוכנת בדמות נאמנות כפולה. NBC צדקו כשגנזו את הכתבה והכירו בכך שהיא שגויה".

‏‎גם הקואליציה היהודית רפובליקנית הגיבה לכתבה: "הכפשה איומה לחלוטין בנאמנות כפולה מצד חדשות NBC. זה לא משנה אם ההכפשה הזו היא נגד אדם דמוקרטי או רפובליקני, זה פשוט שגוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר