מבצע החיסונים מתרחב

גם בני 16 יכולים להתחסן; הממשלה תדון בהארכת הסגר

מבצע 'לתת כתף' מתרחב הבוקר כאשר התעדוף הוסר וניתן לקבוע תור החל מגיל 16; ישיבת הממשלה שנדחתה אמש, תתקיים היום ברקע המחלוקת בנוגע להארכת הסגר שוב (אקטואלי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מבצע 'לתת כתף' מתרחב, והתעדוף הוסר. מהבוקר (חמישי) כל מי שמעל גיל 16 יכול להתחסן - כך הוחלט על ידי משרד הבריאות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר, "תנצלו את ההזדמנות שאין אותה כמעט לאף מדינה בעולם. בואו בהמוניכם, רק ככה ננצח את הקורונה - ביחד!".

בינתיים התחסנו 3.3 מיליון איש בישראל, מתוכם למעלה מ 1.9 מיליון קיבלו גם חיסון שני. אתמול התחסנו 107,000 איש (מנה ראשונה + מנה שניה).

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב השבוע יעד לקראת היציאה מהסגר: "לחסן לפחות 90% מגילי +50 תוך שבועיים. זה יעד שהוא בר השגה, משום שכבר היום 77% מתוכם מחוסנים. המשמעות של עוד שלושה ימי סגר היא עוד כ־200 אלף אנשים מוגנים. נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא, אבל נצא בצורה זהירה".

ברקע, ישיבת הממשלה שצפויה להתכנס היום, אחרי הדחייה אתמול, ולדון בהארכה נוספת של הסגר עד ליום ראשון. במשרד הבריאות הזהירו כי יציאה מחר מהסגר, תוביל ל"יום שישי השחור".

בתגובה לדחיית ישיבת הממשלה אתמול, תקף יו"ר כחול לבן השר בני גנץ בחריפות רבה את ראש הממשלה: "נתניהו, אתה משחק בחיי אדם. בלי בושה, בלי חמלה ובלי טיפת התחשבות - נתניהו דחה היום את ישיבת הממשלה שקבענו".

"נמנעו היום החלטות שיכלו להביא לפתיחה אחראית של מערכת החינוך, להגברת קצב החיסונים באוכלוסיות המבוגרות, להתחיל ליישם את התו הירוק ולאפשר אופק לעסקים. אני כבר מכיר את נתניהו, ולכן לא הסכמתי שנאריך את הסגר עד יום שני גם שהבטיח שנקיים היום דיון באסטרטגיית היציאה ונקדים את הפתיחה של חלק מהענפים בהתאם לכך".

גנץ הצהיר, "אני לא אוותר לנתניהו, ואני אדאג שתהיה מחר ישיבת ממשלה מסודרת למענכם. וחשוב מכך, אמשיך להיאבק בהתנהלות התחמנית הזאת מתוך הממשלה, עד שנקים ממשלה חדשה של אנשים ישרים שתדאג קודם כל לכם. אין לנו ברירה אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר