טיוטה ראשונית

כך נחגוג את חג הפורים בצל מגיפת הקורונה

תפילות וקריאת מגילה - כן; מסיבות המוניות - לא • משרד הבריאות הציג בפני ראשי הערים החרדיות את המתווה הראשוני והמסתמן כיצד נחגוג את ימי הפורים בקורונה (בארץ)

(צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

הגבלות הקורונה הראשונות בישראל, היו בחג פורים לפני שנה בדיוק. משרד הבריאות אסר התקהלויות של יותר מ-5,000 אנשים, מה שהוביל לביטול טישים בחסידויות שונות.

שנה אחרי, מגבש משרד הבריאות מתווה כיצד נחגוג השנה את חג הפורים. לפי חשיפת חנן גרינווד ב'ישראל היום', לראשונה מאז חודשי הקיץ, יתיר משרד הבריאות התקהלויות.

את המתווה הראשוני, שעדיין מוגדר כטיוטה, הציג משרד הבריאות אתמול בפגישה עם ראשי ערים חרדיות והוא כולל אישור להתקהל לצורך שמיעת קריאת מגילה.

על פי המתווה המסתמן, שעוד נתון לשינויים, יותר לקיים אירועים, ובכללם תפילות, גם במקומות סגורים, כשההחלטה על סדר הגודל של ההתקהלות תהיה על פי מכסות הרמזור, זאת מתוך הנחה שלא יצליחו להפעיל את התו הירוק עד פורים.

בכל הנוגע למשלוחי מנות, סעודות ומסיבות. על פי הטיוטה שהוצגה יותר לערוך סעודות אך ורק בחיק המשפחה הגרעינית, ומשלוחי מנות יישלחו באריזות אישיות עם מינימום של מגע.

ברחובות הערים יעברו "משאיות שמחה", ויותר לקיים אירועים, כלומר מסיבות, במרחב פתוח ובהושבה בלבד, בקבוצות קבועות ועם כיסאות מסומנים ושמירת מרחק.

יודגש כי מדובר בטיוטה ראשונית שעדיין אמורה לעבור את אישור הממשלה. בנוסף, המתווה עשוי להתעדכן בהתאם להתפתחות התחלואה בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר