רגעים של דרמה

לחץ בסביבת נתניהו: חגית משה תסכן את ממשלתו?

בסביבת ראש הממשלה לא בוחלים באף אמצעי, כדי לנסות ולשכנע את יו"ר 'הבית היהודי' חגית משה לוותר על ריצה עצמאית, ולחבור לסמוטריץ' - שלטענתה "רוצה למחוק אותי" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ומשה (צילום: 'סרוגים' - Liron Moldovan/POOL)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו, במאמצים כבירים ברגעים אלו, במטרה לשכנע את יו"ר הבית היהודי לא לרוץ עם מפלגתה בנפרד, אלא לחבור לזו של חח"כ סמוטריץ' ובן גביר.

החשש: התמודדות עצמאית, שסיכוייה לעבור את אחוז החסימה קלושים, תוריד לטמיון אלפי קולות, ואיתם את סיכויי הקמתה של ממשלת ימין נוספת בראשות נתניהו.

לשם כך אף הבטיח ראש הממשלה לחגית משה תפקיד של שרה בממשלתו הבאה, אם תואיל לוותר על התמודדות 'הבית היהודי' בבחירות לכנסת ה-24.

במקביל, נערכה הגיעה משה לפגישת התייעצות ביתו של הרב איתן אייזמן, מרבני הציונות הדתית, כאשר על קו הטלפון הועלה גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, בניסיון לגבש פשרה.

על פי דיווח של כתב 'חדשות 12' עמית סגל, סמוטריץ' הציב תנאי קשוח בפני חגית משה: הצטרפות לרשימה המאוחדת מטעם 'האיחוד הלאומי', מפלגתו שלו, ולא מטעם הבית היהודי בראשו היא עומדת.

מוקדם יותר היום אמרה משה בשיחת זום לחברי מרכז הבית היהודי, טרם שאישרו את הריצה העצמאית: "אנחנו לא מעניינים את סמוטריץ'. הוא רוצה למחוק את הבית היהודי, להשתמש בנו כפלטפורמה למפלגת הציונות הדתית בראשותו".

"בצלאל אמר לי", שיתפה יו"ר המפלגה: 'מה את חושבת שאת עושה? אני חזק פי אלף ממך! אני אמחק אותך בתקשורת - כמו שמחקתי את רפי פרץ'. נכון שריצה עצמאית כזו היא התאבדות, אבל האחריות לכך היא לא רק על הבית היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר