"פשעי מלחמה"

בית הדין בהאג: ישראל תחקר; נתניהו: "אנטישמיות"

בליל שבת, קבעו שופטי בית הדין שבהאג, כי ישראל תחקר על פשעי מלחמה, החלטה שעלולה להציב גורמים ישראליים בפני הליכים פליליים. נתניהו: "זו אנטישמיות מזוקקת" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
האג (צילום: שאטרסטוק)

שופטי בית הדין הבינלאומי בהאג שבהולנד, החליטו אתמול (ליל שבת) לאפשר פתיחה נגד מדינת ישראל, בגין "פשעי מלחמה", שביצעה בפלסטינים.

האישור שניתן על ידי השופטים, ייתן את האפשרות לתובעת הפלילית, פאטו בנסודה, לפתוח בחקירה פלילית נגד מדינת ישראל וכי החקירה יכולה להתקיים בשטח יהודה ושומרון והרשות הפלסטינית.

התובעת בנסודה תחליט האם היא תפתח בחקירה, שעלולה להציב גורמים ישראליים בפני הליכים פליליים ואף מול צווי מעצר, בהם גם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גנץ, שרים, רמטכ"ל, ראשי מועצות ויישובים ביהודה ושומרון, ועוד.

ארה"ב גינתה את ההחלטה ואמרה: "הצטרפותם של הפלסטינים לאמנת רומא לא מקובלת עלינו שכן אין אנו רואים בפלסטינים כישות מדינית, ואי לכך הם אינם צד באמנה ואין לבית הדין הפלילי סמכות שיפוטית. מחלקת המדינה מודאגת מאד מהמהלך ומהשלכותיו על אינדיבידואלים ישראלים".

‏ראש הממשלה נתניהו אמר עם צאת השבת על ההחלטה: "זו אנטישמיות מזוקקת. בית הדין הוקם למנוע זוועות כמו השואה וכעת הוא תוקף את המדינה היחידה של העם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר