זה קורה כל יום

התדרדרות בראייה בגיל מבוגר: מחקר מצא גורם מפתיע

חוקרים בריטים גילו שהתדרדרות בראייה בגיל מבוגר עשויה להתרחש כתוצאה מחשיפה לזיהום אוויר, למרות שעד היום נטינו לקשר אותו בעיקר לבעיות נשימה (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: Amir Seilsepour on Unsplash)

מחקר רחב היקף שהתפרסם בכתב העת הרפואי British Journal of Ophthalmology מוסיף זווית מדאיגה לבעיות שזיהום האוויר גורם להן. אם עד היום הקישור העיקרי היה בין זיהום אוויר לבעיות בריאותיות במערכת הנשימה, המחקר הנוכחי מצא השפעות של זיהום האוויר גם על הראייה.

משנת 2006, ניתחו החוקרים מידע מכ-100 אלף אנשים שנרשמו למאגר מידע רפואי בריטי בשם UK Bioban. מנתוני המחקר עולה שאנשים שדיווחו כי אובחנו בניוון מקולרי נחשפו לרמות גבוהות יותר של זיהום אוויר חלקיקי.

ניוון מקולרי של הגיל זו מחלה ששכיחה בעיקר בקרב בני 65 ומעלה, וגורמת להתדרדרות בחוש הראייה עם הגיל ואף עלולה לגרום לעיוורון. גורמי הסיכון העיקריים הידועים למחלה זו הם עישון וגנטיקה, אך נראה שגם זיהום אוויר עשוי להשפיע עליה.

"גם בחשיפה נמוכה יחסית, זיהום האוויר גורם להשפעות מזיקות" כתבו החוקרים במאמר שפרסמו. לטענתם, ניוון מקולרי עשוי להתפתח כתוצאה מהשפעה עקיפה של זיהום אוויר, כיוון שהגוף מפתח דלקות ועקה חמצונית, מצב בו הוא אינו מסוגל להתמודד היטב עם כמותם של הרדיקליים החופשיים.

נדגיש כי מדובר במחקר תצפיתי ולכן יש עוד לבסס את הימצאותו של קשר של סיבה ותוצאה ויתכן שישנם גורמים נוספים שהשפיעו על התפתחות מחלת הראייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר