אין לכם סבלנות לקשישים? זה יכול להביא לכם אלצהיימר

מחקר חדש מצביע על כך שמחשבות שליליות לגבי קשישים יכולות להגביר את הסיכון שלכם ללקות באלצהיימר. האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון הזה? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אנשים שאוחזים בדעות קדומות לגבי קשישים עשויים להיות בסיכון גבוה יותר לפתח את מחלת האלצהיימר, מציע מחקר חדש מבית הספר לבריאות הציבור של "ייל".

במחקר, מבוגרים שהזדהו מאוד עם אמירות כמו "זקנים הם חסרי אופקים" או "אנשים מבוגרים לא יכולים ללמוד דברים חדשים" נטו יותר להראות שינויים במוחם הקשורים לאלצהיימר, שנים מאוחר יותר.

בנוסף, הם גם חוו ירידה גדולה יותר בנפח ההיפוקמפוס שלהם - חלק מהמוח החיוני לזיכרון - מאשר אנשים שהשקפותיהם היו חיוביות יותר לגבי ישישים.

החוקרים לא בדיוק בטוחים מדוע זה קורה, אבל הם משערים שהחזקה בתפיסות שליליות כלפי קשישים יכולה להעלות את רמות הלחץ שלכם, מה שעלול להוביל לשינויים מזיקים במוח לאורך זמן, כך אומרת מחברת המחקר, ד"ר בקה לוי.

ואם אתם מאמינים לסטריאוטיפים האלה כעת, כנראה שגם תאחזו בהם בהמשך חייכם וזה עלול להשפיע על בריאות המוח שלכם אפילו יותר כאשר תזדקנו, היא אומרת.

ורגע, הנה החלק המטורף אף יותר: סביר להניח שרק מחשבות ציניות כלפי קשישים ולא גישה שלילית כללית - יכולות להיות קשורות לאלצהיימר, אומרת לוי.

אז שאלו את עצמכם את הדברים הבאים: איך אתם מרגישים לגבי הקשישים בחייכם או אלה שאתם באים איתם במגע? מתוסכלים מהם? מוצאים את עצמכם מדברים אליהם בילדותיות, חלילה, בלי כוונה?

שמתם לב לקונוטציה של פסימיות בתשובותיכם? הגיעה העת לשנות את הלך המחשבה שלכם. זכרו שאותם ישישים היו פעם בדיוק כמוכם. כבדו, העריכו וטפחו את הקשר עימם, כי "והדרת פני זקן" וכן, גם אלצהיימר זה לא נחמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר