4 מיתוסים על החיסונים שאסור לכם להאמין בהם

המוני ישראלים בחרו לגשת ולעשות את הצעד שיביא לנו חיים שקטים יותר. אך עם זאת, מיתוסים רבים מסתובבים שם בחוץ ומונעים מאחרים להתחסן. הנה כל האמת על יעילות החיסונים (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מבצע החיסונים בשיאו והמונים כבר נתנו כתף ובחרו להגן על עצמם ועל סביבתם. אך עם זאת, מיתוסים רבים אודות החיסונים מסתובבים שם בחוץ ומונעים מחלקנו לגשת ולעשות את הצעד הפשוט הזה, זה שיביא לנו חיים שקטים יותר.

נכון לעכשיו, ישראלים רבים אינם סומכים על החיסון בשל מספר תיאוריות קונספירציה העוברות מפה לאוזן ומתפשטות כאש בשדה קוצים. אז החלטנו להרים את הכפפה ולחשוף בפניכם את האמת, כמו שהיא.

הנה מה שאומרים המומחים:

מיתוס 1: החיסון פותח מהר מדי

חברות תרופות השקיעו כמות משמעותית של משאבים בפיתוח חיסון לקורונה, בהקדם האפשרי. נסיבות החירום של המגפה העולמית אפשרו להגדיל את המימון ולתעדף את המאמצים שלא היו קיימים בחיסונים קודמים, כאשר מביטים על שמונה חודשים לפיתוח, בהשוואה לחמש עד עשר שנים האופייניות לפיתוח חיסונים אחרים. חשוב לציין: הזמן המקוצר לשיווק לא הושג באמצעות עקיפת פרוטוקולים או ביטול בדיקות יסודיות.

מיתוס 2: נטילת חיסון לקורונה תגרום לכם לחלות בקורונה

לא, חיסון נגד קורונה לא יתן לכם את הנגיף. על פי ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות ומניעתן), אף אחד מהחיסונים הקיימים בשוק אינו משתמש בנגיף החי הגורם לקורונה. במקום זאת, החיסונים פייזר ומודרנה, עשויים מ-messenger RNA (mRNA. מכך עשוי החומר הגנטי של נגיף הקורונה. ה-mRNA בעצם מלמד את מערכת החיסון כיצד לזהות ולהדוף את הנגיף לפני שאתם נתקלים בו. ה-CDC מציין כי תהליך זה עלול לגרום לתסמינים, כגון חום. אך מזהיר שזהו סימן נורמלי לכך שהגוף בונה חסינות לנגיף. החיסון אינ מעניק לכם את הקורונה. היו רגועים.

מיתוס 3: החיסון לא יעבוד אם כבר חליתם בנגיף

אלו שעברו את הקורונה בעבר עדיין ייהנו מיעילות החיסון. אמנם זהו מקרה נדיר יחסית שנצפה מתחילת המגפה עד כה, אך עדיין קיימת אפשרות להדבקה מחודשת בנגיף ה-COVID-19.

בעקבות כל מחלה, גופכם מפתח נוגדנים שיכולים להילחם בזיהום עתידי של הנגיף. זו נקראת חסינות טבעית. עם זאת, מומחים טוענים כי אין להסתמך על חסינות טבעית זו. "אנו מודעים לאנשים שנדבקו בקורונה פעמיים ושלוש, כך שתוכלו לחלות פעם אחת וגופכם יבנה כמה נוגדנים, אך מכיוון שקיימים זנים שונים, תוכלו לחלות שוב בפעם השניה והשלישית", אמר רוברט הוקס, מנהל תוכנית העוזרים לרופאים באוניברסיטת חוף המפרץ של פלורידה. "אז [חסינות טבעית] לא מעניקה לכם הגנה נוספת" ולכן, עדיין מומלץ להתחסן כדי למנוע את המחלה.

מיתוס 4: חיסון נגד שפעת מונע קורונה

למרות ששתי המחלות חולקות תסמינים דומים, מדובר בנגיפים שונים ואין שום ראיות התומכות בטענה כי נטילת חיסון נגד שפעת תשמש הגנה מפני קורונה. עם זאת, ניתן לחלות בשפעת ובנגיף בו זמנית - דבר שיגרום למתח עצום על הגוף ועל בריאותכם הכללית וכן על בתי חולים, אם הדברים יצאו משליטה. זו הסיבה שמומחי בריאות מדגישים את הצורך להתחסן נגד שפעת יותר מתמיד, במיוחד כאשר עונת השפעת בשיאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר