בניגוד לבקשות החרדים

מנכ"ל משרד הרווחה הורה: "יש לקבל כל ילד המבקש להתקבל למעון"

סערת הרישום האזורי במעונות: מנכ"ל משרד הרווחה הודיע כי הוא מסרב לאפשר רישום הומוגני למעונות היום ומחייב את מפעילי המעונות לקבל כל ילד כפי שנחשף ב'כיכר' (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סערת הרישום האזורי במעונות היום: מנכ"ל משרד הרווחה הודיע כי הוא מסרב לאפשר רישום הומוגני למעונות היום ומחייב את מפעילי המעונות לקבל כל ילד המבקש להתקבל למעון היום, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'.

עם היוודע תוכנית משרד הרווחה לחייב רישום אזורי במעונות היום ולאחר דיונים, הוחלט שסגן השרה אורי מקלב יפנה למנכ"ל משרד הרווחה בניסיון להשיב את המצב לקדמותו.

בתשובה לפניית מקלב הבהיר מנכ"ל משרד הרווחה, אביגדור קפלן, כי משרדו לא ישנה את התהליך וכי מדובר ב"רווחת ההורים": "בהתאם לחוק ובהתאם להנחיות האגף חל איסור להפלות ילדים ברישום למעונות היום והמשפחתונים. מפעילי המסגרות מחוייבים לרשום כל ילד המעוניין להירשם למסגרת".

משמעות הדבר היא כי פקידי משרד הרווחה יחליטו עבור מנהלי מעונות היום מי יהיו הילדים בשנת הלימודים הבאה במעון היום, ובכך לא יוכלו מנהלי המעונות לקיים רישום הומוגני במוסד, דבר שיכול להוביל לחשש הורים להפוך למציאות.

בתגובה אמר סגן השרה אורי מקלב ל'כיכר השבת': "מדובר בעוד סרבול ועוד תהליך המקשה באופן אמיתי על הציבור שאין לו גישה לרישום המקוון. במישור הפרקטי יש לנו ניסיון מר שנים רבות עם כל השינויים הללו, והליך זה יביא בסופו של דבר לשיבוץ ילדים במקומות שאינם מתאימים להם ולמשפחתם. זהו יהפוך לרישום ממשלתי, בכל מקום הממשלה מפזרת סמכויות אך כאן משום מה מתעקשים באופן תמוה לצמצם סמכויות. בכל מעון בסופו של דבר יש את האופי שלו והסגנון שלו, כל הצדדים לא רוצים את הערבובייה הכפויה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר