"אנטישמיות מבחילה"

בדרך חזרה לישראל: הגרמנים כלאו חרדים בשדה התעופה

חרדים שקיבלו את אישור וועדת החריגים לשוב לישראל, הגיעו לשדה התעופה בפרנקפורט, גרמניה - משם, המראת הטיסות לארץ. לטענתם, נתקלו באנטישמיות: "הם לא הפסיקו להתעלל בנו" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Gili Yaari/Flash90)

קבוצה של חרדים מישראל עם מקרה הומניטרי קשה, קיבלו את אישורה של וועדת החריגים לשוב לישראל דרך נמל התעופה פרנקפורט שבגרמניה, משם, מידי יום, ממריא מטוס לישראל.

מעקב 'כיכר השבת', בנוגע לטיסות הנכנסות והיוצאות לישראל: כפי שדווח בהרחבה בשבוע שעבר, יש אנדרלמוסיה גדולה בטיסות לישראל וממנה.

אך המקרה שהחל אמש (מוצ"ש) הוא חריג בכל קנה מידה. מדובר על מספר חרדים מירושלים, שיצאו למרוקו וקיבלו אישור מוועדת החריגים לחזור לישראל בשל מקרה הומניטרי מורכב.

בדרך חתחתים, דרך מספר מדינות, הם הצליחו להגיע לשדה התעופה בפרנקפורט. אך כאשר הגיעו למקום, נכלאו על ידי הגרמנים במקום מסתור.

אם לא די בכך, הרשויות בשדה התעופה גם לקחו להם את הדרכונים ולא נתנו להם אפשרות לצאת מהמקום.

החרדים החליטו להפעיל את כל מי שהם מכירים בקרב הפוליטיקאים החרדיים ומי שנרתם לנושא - הוא סגן שר התחבורה אורי מקלב.

מקלב שוחח עם רב הקהילה והשגריר שהצליחו להכניס להם את כל צורכיהם, ובמקביל פעלו לשחרר אותם בטיסת ישראייר ביום ראשון.

היו רגעים שאותה קבוצה כבר הצליחה לצאת ממקום הכליאה, והלכו לנוח על אחד הספסלים בשדה התעופה, אך הגרמנים ככל הנראה ראו אותם וכל כמה דקות העירו אותם בכוח ודרשו מהם כל מיני דרישות מוזרות.

"זו הייתה אנטישמיות פר-אקסלנס", אומר אחד החרדים, "הם ראו שאנחנו יהודים חרדים ומהרגע שנכנסו לשדה התעופה הם לא הפסיקו להתעלל בנו ולנסות לחפש אותנו בכל הכוח, זו הייתה שנאה טהורה".

כך או כך, כאשר כל האישורים לטיסה התקבלו והטיסה של הקבוצה אושרה, הגרמנים החליטו לעכב עוד קצת את הקבוצה - כאשר הם יודעים שהם הולכים להפסיד את הטיסה היחידה שיש ביום - וגם הטיסות לאורך השבוע כבר מלאות.

כאן שוב נכנסה לשכתו של מקלב לפעולה, ובאמצעות קשר ישיר עם מנכ"ל ישראייר הטיסה עוכבה למשך דקות ארוכות עד שאותה קבוצה שוחררה ועלתה על הטיסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר