נפטר בפתאומיות

ממציא הג'לטין הכשר: פרופסור שלמה גרוסמן ז"ל

הפרופ' הדתי שלמה גרוסמן זכה לכבוד עולמי לאחר שהצליח לפתח ג'לטין כשר - המורכב מדגים, פיתוח שנרשם כפטנט בין לאומי. היום, הוא נפטר בפתאומיות והוא בן 82 בפטירתו (ארץ)

(צילום: גולן סבג)

הפרופ' הדתי המוערך, ממציא הג'לטין הכשר ונשיא המכללה האקדמית אשקלון, פרופ' שלמה גרוסמן הלך היום (ראשון) לעולמו והוא בן 82 בפטירתו.

המנוח נולד בטבריה לאביו שהיה עובד אדמה ודור שלישי בישראל, עם הקמה המדינה עברה המשפחה לחיפה, את השכלתו הוא קיבל באוניברסיטה העברית והיה פרופ' אמריטוס לביוכימיה בפקולטה למדעי החיים באוני' בר- אילן וכן שימש כיו"ר ות"ת במשך שנים רבות. הותיר אחריו ארבעה ילדים.

פרופ' גרוסמן היה נחשב לאדם צנוע ועניו, כאשר הוא פיתח שיטה לפתח ג'לטין כשר - מדגים, המצאה שבגינה זכה לכבוד עולמי.

את ההמצאה החשובה בה משתמשים כל גופי הכשרויות בעולם, רשמה אוניברסיטת בר אילן, בה הוא לימד כפטנט עולמי.

בנוסף, פרופ' גרוסמן היה גם חבר האקדמיה האירופית למדעים ואומנויות וחבר האגודה הביוכימית הישראלית. וכן זכה באותות הוקרה ואות 'יקיר' - מאוניברסיטת בר אילן, המכללה האקדמית "תל חי" והמכללה האקדמית "בית ברל".

בשנת 2012 מונה לכהן כנשיא המכללה האקדמית אשקלון, שם פעל לפיתוח מקצועות הבריאות במכללה. בתקופת נשיאותו נפתחו במכללה 3 חוגים: בריאות הציבור, סיעוד ותזונה.

ד"ר פנחס חליוה, מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון, אמר היום בעצב: "המכללה האקדמית אשקלון מרכינה את ראשה עם מותו הכואב והפתאומי של נשיא המכללה, פרופסור שלמה גרוסמן. גרוסמן".

"הוא היה אחד המאורות הגדולים של המכללה, הוא פעל רבות לקידום המצוינות בהוראה ובמחקר וקידם את הנגשת האקדמיה לאוכלוסיות חדשות ובעיקר בפריפריה ובמגוון רחב של מקצועות הלימוד.

"גרוסמן", הוסיף חליוה, "היה איש מיוחד מאוד, אינטלקטואל בצורה בלתי רגילה, ועם זאת אדם עניו, שמסתכל על כולם בגובה העיניים. אני שולח את תנחומיי למשפחה, 'יהי זכרו ברוך'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר