נלחמים בסרבנים

לא רוצים להתחסן? זו הצעת החוק שתוגש נגדכם

משרד הבריאות מגבש שורה של צעדים נגד סרבני החיסונים, במטרה לגרום לצעירים למהר ולהתחסן נגד הקורונה. בין היתר, יאסרו עליהם כניסה למקומות • "פגיעה בפרטיות" (ארץ)

חיסון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שיעורי ההתחסנות הנמוכים בקרב צעירים ועובדי הוראה, הביאו את משרד הבריאות לגבש הצעת חוק נגד מתנגדי החיסונים, שתמנע מהם עבודה וכניסה למקומות ציבוריים.

העיתון 'ידיעות אחרונות' חשף הבוקר (רביעי) את נוסח טיוטת הצעת החוק, שתכלול "הגבלה על כניסה לעסק של עובד שאינו מחלים או מחוסן, או שלא הציג בכניסה למקום העבודה תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מהסוג, במקום ובמועד שייקבעו בתקנות, וחובת הגורם האחראי על המקום למנוע כניסה של עובד כאמור לעסק".

לא נקבע עדיין לאלו מקומות עבודה יאסרו עליהם כניסה, אך ההערכות הן כי מדובר במקומות עבודה בהם מגיעים במגע עם אנשים, כמו עובדי הוראה, רופאים ושוטרים.

בעניין זה נכתב כי התקנות "ייקבעו בשים לב להיקף האנשים שבאים במגע עם העובד, מאפייניהם, אופי העסק והעיסוק, וכן בהתחשב במי שיש לגביו הצדקה רפואית שלא להתחסן".

מטעם האגודה לזכויות האזרח נמסר בתגובה כי "דרישה כזו היא לא חוקית, פוגעת בפרטיות ובחירות של העובד, ועשויה להוות אפליה אסורה על בסיס מוגבלות או השקפה".

"לעמדתנו, למעסיק אסור לבלוש אחר החלטתו של עובד אם להתחסן או לחייב עובד להתחסן, ולפגוע בפרנסתו אם יסרב", הוסיפו.

באשר למורים, אמרו באגודה כי "דרישה כזו, אם תיקבע, עתידה לפגוע באורח שאינו מידתי בזכויות היסוד לאוטונומיה ולפרטיות של מורות ומורים, ואף לשמש אמתלה ועידוד לדרישות דומות מצד מעסיקים בשוק הפרטי. דרישה מעין זו יכולה להתקבל רק על בסיס חקיקה מפורשת, על בסיס תשתית עובדתית מלאה, ותוך בחינת הצורך וחלופות למזעור הפגיעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר