החיסון לקורונה

הגר"ד לאו נגד ה'לא מתחסנים': "כופרים בטובה"

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו יוצא במכתב מיוחד על החובה להתחסן נגד נגיף הקורונה, ואומר כי מי שלא מתחסן "כופר בטובה שהקב"ה העניק בעולמו"; המכתב המלא (חרדים, ארץ)

חיסון לקורונה (צילום: Flash90)

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, נשיא בית הדין הרבני הגדול, יוצא במכתב מיוחד על החובה להתחסן, ואומר כי מי שלא מתחסן "כופר בטובה שהקב"ה העניק לעולמו".

כזכור, השבוע, הגר"ד לאו להחליף דיין שהיה אמור לדיון בגיורי חיילים, לאחר שהוא סרב להתחסן נגד הקורונה. הרב לאו אף אמר כי ימנע מדיינים לשבת בדיונים - עד שיתחסנו, ככל והדבר יתאפשר מבחינה חוקית.

במכתבו אותו כתב לאחר פגישה עם פרוייקטור הקורונה פרופ׳ נחמן אש, כותב הרב לאו: "כבר שנה שנגיף הקורונה מכה בעולם ואנחנו מבקשים דרכים להתמודד איתו. זכינו ואינה הקב"ה לידינו אפשרות חיסון ורבים המתלבטים האם על פי ההלכה ישנה חובה להתחסן נגד נגיף הקורונה".

הרב מצטט במכתבו חוות דעת של רופאים בכירים בישראל ובעולם כולו כי "החיסון הוא המענה לנגיף", ומוסיף וכותב כי "הסכנה מן המחלה היא ודאית, הסיכונים מהחיסון הינם ספק".

"חובת האדם להישמר ולהיזהר אינה ניתנת לבחירה", כותב הרב הראשי, "אסור לאדם ח"ו להזיק לגופו וכ"ש לזולתו. מי שלא מתחסן, לא רק שהוא עלול להיפגע בעצמו, אלא בעיקר, עלול לפגוע בזולתו".

בהמשך, כותב הרב לאו כי "ציווי התורה של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', כולל גם החובה לרפואה מונעת והחיסון הקיים מסייע לכך. לדעתי, מי שלא מקיים צווי זה הרי הוא בגדר של כופר בטובה שהקדוש ברוך הוא העניק לעולמו ונתן לנו בס"ד אפשרות לצאת ממיצר זה ומנגף הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר