מצוקת החתנים

סמוטריץ' דורש: פעלו לאישור מתווה חתונות

יו"ר 'הציונות הדתית' שיגר מכתב לראש הממשלה ושר הבריאות ובו תהה מדוע אישור חתונות אינו חלק ממתווה 'התו הירוק'• "צפויות להתקיים אלפי חתונות פיראטיות" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

היציאה מהסגר השלישי חולקה לשלוש פעימות, אך למרות הבטחות וסיכומים רבים, החברה החרדית עדיין לא יכולה לחזור לחייה הקודמים, למרות נתוני התחסנות מספקים.

כפי שאנו עוקבים ב'כיכר השבת', על אף שבחברה החילונית צפויים להיפתח בקרוב אירועי תרבות וספורט, כפוף ל'דרכון הירוק' למחוסנים ומחלימים, בחברה החרדית החתונות והחינוך עדיין לא זוכים לפתרון.

יו"ר 'הציונות הדתית', חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', המתחרה על קולות החרדים מול 'ש"ס' ו'יהדות התורה', מאגף את דרעי, גפני וליצמן - וקורא לפתיחה קרובה של אולמות האירועים עבור החברה החרדית והדתית. במכתב ששלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הבריאות, יולי אדלשטיין, כתב סמוטריץ':

"שמחתי לשמוע על אישור המתווה ליציאה הדרגתית מהסגר שנכפה עלינו כתוצאה מנתוני התחלואה הקשים, אך התאכזבתי לגלות כי המתווה אינו כולל התייחסות לסוגיה כואבת ומאתגרת במיוחד. זה קרוב לשנה שאולמות האירועים סגורים, דבר שמוביל בפועל לקיומן של חתונות באופן פיראטי - ללא פיקוח ובקרה. משפחות רבות קיוו כי מתווה לחתונות יוגש עם היציאה מהסגר והחלתו של הדרכון הירוק, אלא שההחלטות שהתקבלו לאחרונה הותירו רבים מול שוקת שבורה".

סמוטריץ' פירט: "מאז פרצה לחיינו הקורונה פנו אלי וללשכתי מאות משפחות אשר ביקשו סיוע לקראת חתונה מתוכננת ונחשפתי מקרוב לקושי הבלתי אפשרי בו הם שרויים: מחד, דחיית חתונה לטווח שאינו ידוע היא גזירה שציבור מסורתי דתי וחרדי עצום אינו יכול לעמוד בה. מאידך, המתווים כפי שאושרו על ידי משרד הבריאות לא התאימו לאורחות החיים ובכך מנעו מרבים את האפשרות לקיים חתונות אירוע ע"פ ההנחיות. כך, עשרות אלפי משפחות נורמטיביות מוצאות את עצמן ב'אזור הדמדומים', כשהם נתונים במתח בלי נסבל בין הרצון לקיום החתונה מחד ולשמירת ההנחיות מאידך".

יו"ר 'הציונות הדתית' התריע במכתבו כי ללא שינוי קרוב, הסכנה להתפרצות מחודשת של הנגיף הופכת למוחשית: "בשבועות הקרובים צפויות להתקיים באופן פיראטי מאות ואלפי חתונות, ללא פיקוח ובקרה, באופן שעלול להזניק שוב את היקפי התחלואה, וזאת כיוון שהמערכת נמנעת מלקדם מתווה לחתונות מפוקחות על בסיס אישור השתתפות למתחסנים ומחלימים בלבד. נוסף על מניעת 'חתונות הדבקה', מתווה שכזה יתמרץ אנשים רבים שלא התחסנו עד כה ללכת ולהתחסן".

סמוטריץ' הציע במכתבו מתווה לפתיחת אולמות האירועים, המחולק לשלוש נקודות: אירוע בקפסולות, השתתפות למחוסנים ומחלימים בלבד והטלת מפקח חיצוני שיהיה אחראי על שמירת ההנחיות. "לצערי, יש לי ולרבים כמוני תחושה שהבנת צרכיו של ציבור מסורתי דתי וחרדי גדול אינם עומדים לנגד עיניה של מערכת הבריאות באופן מספק.

קדושת המשפחה היא ערך מרומם ונישא שכולנו שותפים לו. הבה נפעל להסדרת החתונות באופן שישמור על הבריאות מחד ועל המשכיות הדורות מאידך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר