לכו להתחסן!

מחקר: 70% עלייה בסיכוי לתחלואה קשה אצל לא מחוסנים

מכון המחקר של קופ"ח 'כללית' בחן בחודשיים האחרונים כ-50,000 נדבקים שלא חוסנו, וראה עלייה דרמטית בחולים שהגיעו למצב קשה • הסיבה, ככל הנראה, היא התפשטות המוטציה הבריטית (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

מכון המחקר של קופת החולים "כללית" פרסם הערב (חמישי), מחקר שנערך בחודשיים האחרונים, ממנו עולה כי בינואר נרשמה עלייה של 70% בסיכוי לתחלואה קשה בקרב לא מחוסנים. ההסבר לכך, לפי מכון המחקר, הוא התפשטות המוטציה הבריטית בישראל.

המחקר נערך על 50 אלף נדבקים שלא חוסנו, וגילה עלייה דרמטית בהגעה למצב קשה מקורונה ביחס לנתוני החודשים הקודמים. מדובר בתקופה שבה היה הסגר השלישי ושיא מבצע חיסוני קורונה, כך שהעלייה בתחלואה הקשה היוותה תופעה לא מוסברת.

בתקופה זו הפך הווריאנט הבריטי לנפוץ בישראל, ולדברי בכירים במשרד הבריאות, במיוחד בחברה החרדית. הוא נצפה לראשונה בישראל בסוף דצמבר ועד תחילת חודש פברואר כבר גרם, לפי הערכות משרד הבריאות, לרוב ההדבקות. מחקרים בעולם הראו כי מדובר בזן מדבק יותר, ומכמה דיווחים ראשוניים בבריטניה, עלה כי זן זה עשוי לגרום גם לתחלואה קשה ותמותה ניכרת יותר.

"הנתונים שלנו מספקים הסבר אפשרי מדוע בשבועות הראשונים של השנה לא נצפתה ירידה חדה כמצופה במספר החולים הקשים החדשים מדי יום, למרות העמקת מבצע החיסון והיעילות הרבה של החיסונים", הסביר הפרופ' רן בליצר, מנהל מכון המחקר של קופת החולים "כללית".

"לפי התוצאות שבידינו, חלק מהירידה הכוללת בחולים הקשים בכל הגילים עקב ההתחסנות נצפתה באיחור ובהיקף מוגבל מהצפוי - בשל עלייה חדה מקבילה בשיעורי התחלואה הקשה מבין הנדבקים בקרב הלא מתחסנים בכל קבוצות הגיל - עליה של כ-70% ביחס לתקופה של עד לפני חודש", הסביר הפרופ' בליצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר