בחירות 2021 באולפן 'כיכר'

סמוטריץ': "ההבדל ביני לבין גפני - שאני לא מזלזל בחרדים"

15 ימים לבחירות, ויו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', מתארח באולפן 'כיכר' לריאיון מקיף על החיבור עם בן גביר; התמיכה בנתניהו; קולות החרדים; לפיד ונפתלי בנט // צפו בריאיון המלא (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', התארח לריאיון מקיף באולפן 'כיכר השבת' והתייחס למערכת הבחירות הסוערת שתסתיים בעוד 15 ימים. סמוטריץ' התייחס לחיבור עם איתמר בן גביר, היריבות עם נפתלי בנט, החשש מיאיר לפיד, התמיכה בבנימין נתניהו והקרב על הקול החרדי. צפו בריאיון המלא.

שלומך בימים אלו?

"שלומי ברוך ה' טוב, אנחנו עובדים קשה ויושנים מעט ועושים את ההשתדלות לקראת יום הבוחר".

זו הפעם הראשונה שלך כאן באולפן 'כיכר השבת' מאז האיחוד עם איתמר בן גביר, מה קרה בבחירות 2021 שלא קרה במערכות הבחירות הקודמות שאז סירבת לרוץ יחד עם בן גביר?.

"אני לא סירבתי, אלא התחברתי לנפתלי שהטיל ווטו, וכך בסופו של דבר בנויה הפוליטיקה כי המטרה היא למקסם את הקולות עד כמה שניתן ובמערכות הבחירות ההחלטה הייתה לרוץ עם בנט, אבל כעת נפתלי התרחק מאד מהעמדה הימנית וגם הדתית, מה שגרם לכך שאני לא יכול לרוץ איתו במפלגה אחת".

נפתלי בנט כבר לא איש ימין?

"זה לא עניין של מה הדעות האישיות שלו, אלא הרצון שלו וההצהרות על כך שבמקום ללכת עם ממשלת ימין הוא ילך עם המרכז והשמאל בגלל יומרות אישיות, עלבונות אישיות וסכסוכים אישיים, ולכן הוא בוחר להניח בצד 80 מנדטים של הימין ולהתעסק רק בקורונה ובהקמת ממשלה עם לפיד וסער".

נפתלי בנט מתאים להיות ראש ממשלה?

"זה לא הדיון, אני לא רוצה להתעסק בדברים שאינם רלוונטיים משום שמה שעומד כעת על הפרק זו עתידה של מדינת ישראל. יש כאן קרב על הזהות היהודית ועל הערכים של המדינה, על השבת ועל הגיורים, ממשל ביידן בהקשר האיראני ועוד, ולכן אני לא מתעסק בהקשרים אישיים".

במידה ואתה נכנס לקואליציה ומקבל אפשרות לתפקידי שרים, אתה תתן לבן גביר את תפקיד השר השני אחריך?

אני לא מתעסק בזה ולא מחלק את עורו של הדוב לפני שהוא ניצוד, לי אישית אין שום בעיה שבן גביר יהיה שר, ואחת הביקורות שלי כלפי הליכוד היא העובדה שאחרי כל כך הרבה שנים בשלטון הוא לא פיתח עמוד שידרה משל עצמו וכל הזמן מביט שמאלה לכיוון עיתון הארץ".

נפתלי בנט, מבחינתך לא להצביע לו?

"אם נפתלי בנט הולך לקחת את קולות הימין כדי להקים ממשלה עם השמאל, וברגע שהוא לא מתחייב להקים ממשלת ימין, אני חושב שאסור להצביע לו.".

אתה עדיין עומד מאחורי האמירה שלך ושל איתמר בן גביר לפיה אתם לא פונים לציבור החרדי שנשמע לדעת רבותיו?

"בוודאי. 'ועשית ככל אשר יורוך' זה בהשקפה שלי, ולכן אני לא יהיה זה שיפר אותה, אבל אם יש אנשים שאין להם דעת תורה ברורה, או שמתכוונים לא להצביע, או להצביע למפלגה חילונית, שיבואו אלינו ויצביעו לציונות הדתית, מפלגה שיש בה גם תורה, גם יראת שמיים, גם שילוב ואחריות למדינת ישראל ועם ישראל.

אתה מבין את הלחץ במפלגות החרדיות מכך שלפי חלק מהסקרים חצי מנדט, או יותר מכך עובר אליך?

"אני מתפלל שנהיה ראויים לייצג ציבור שומר תורה ומצוות, ולחזק את נושאי הדת לטובת עם ישראל והיהדות הנאמנה".

ישב כאן מאיר פרוש ואמר שאסור להצביע לך משום שלדבריו, "גם אדם עם זקן איננו תמיד חרדי". האם אתה יכול לייצג ציבור חרדי?

"אני חושב שההבדל ביני לבין גפני ופרוש הוא בזה שאני לא מזלזל בציבור החרדי ואני לא קובע לו במי לבחור, ומי יכול לייצג אותו ומי לא. הציבור החרדי הוא ציבור חכם ומכירים אותי כבר 6 שנים ויודעים בדיוק את דעותיי בכל עניין, ואני זה שנאבקתי לטובת נושאים רבים עבור הציבור החרדי".

השאלה שלי היא האם אתה יכול לייצג את הערכים של הציבור החרדי, את ההשקפה?

"בסוף בסוף יש מכנה משותף אדיר בינינו. אני אמנם רואה במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו, אני גם אומר הלל ביום העצמאות, אבל בצמתים הפרקטיים אנחנו נפגשים, ברצון לחינוך יהודי למשל ובעוד המון נושאים.

"אני זה שמתעקש להעביר את חוק לימוד תורה, חוק שיפתור לנו בעיות רבות, ואני זה שנלחמתי בנושא ולא חברי הכנסת החרדים".

ישבת כאן לפני כמה חודשים וזעקת בנושא חוק הגיור על כך שיש לקדם חוק גיור מתאים מחשש שבג"צ יתערב, והנה ראינו השבוע את ההחלטה של בג"צ. מה דעתך?

"אני קיבלתי מידע לפני חצי שנה שיש פסק דין כתוב שמחכה לפרסום ופניתי לשר אריה דרעי ולמפלגות החרדיות וביקשתי מהם לקדם חוק שאני אתמוך בו מבחוץ, למרות היותי באופוזיציה, משום שאני חושב שיש דברים שבשבילם אנחנו קיימים, ואני חושב שצריך לעשות שינוי משמעותי בנושא מערך הגיור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר