משבר הקורונה

אושר: מענק בגובה 562 מיליון ש"ח - לנכים

מענק מיוחד אושר היום בקריאה שניה ושלישית, המענק הוא עבור המחצית הראשונה של 2021, וזאת על מנת להמשיך ולסייע לאוכלוסיית הנכים בתקופת משבר הקורונה (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בשורה לציבור הנכים בישראל. הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת שר האוצר ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי להעביר לציבור הנכים מענק מיוחד של 562 מיליון ש"ח, זאת בנוסף לכמיליארד שקלים שהוקצו בשנת 2020.

המענק מגיע חלף הגדלת קצבת הנכות, ובעבור המחצית הראשונה של שנת 2021, וזאת על מנת להמשיך ולסייע לאוכלוסיית הנכים בתקופת משבר הקורונה, וכן לממש התחייבויות שניתנו כלפי ציבור הנכים בעבר.

יצוין, כי גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם עם ארגוני הנכים.

שר האוצר, ישראל כץ אמר לאחר האישור: "מכניסתי לתפקיד אני מלווה את ציבור הנכים במאבקם, ואני שמח ומברך על כך שעלה בידי לעמוד בראש המהלך, בפרט בתקופת משבר לאומי, כאשר הדאגה לאחר ולמוחלש מקבלת משנה תוקף. המענק שאושר היום מנציח את חובתנו לדאוג לציבור הנכים, ולעשות הכל עד אשר כל ההתחייבויות כלפיהם ימומשו."

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי אמר: "אני שמח שעלה בידנו פעם נוספת להעביר מענקים מיוחדים לציבור הנכים, קבוצה שכה יקרה ללבי ואני תומך בה עוד מראשית מאבקה. תוספת התקציב חשובה ומשמעותית בייחוד עתה, בשעת משבר, ומביאה לידי ביטוי ערכים סוציאליים של סולידריות וערבות הדדית שכה נחוצים בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני מודה לשר האוצר על היוזמה המשותפת, לשר הביטחון על הגיבוי והתמיכה ולביטוח הלאומי על שיתוף הפעולה."

אלכס פרידמן, מנהיג מחאת הנכים, אמר לאחר האישור: "לאחר יום עיכובים נוסף מצד בני גנץ, בשעה טובה עבר החוק. תם עוד שלב במסע השוויון. לפני שש שנים רבים פקפקו ביכולת שלנו לשנות, אני שמח ומתרגש להוכיח אחרת. המענק הוא חלק מהחוק הגדול שהובלנו בגובה 4.3 מיליארד שקלים ומחובתנו המשותפת ליישם אותו מיד אחרי הבחירות במלואו, ואף לשפרו היכן שניתן. תודה רבה לשר האוצר ישראל כ"ץ על הרגישות והשותפות הטובה. תודה גם לשר הרווחה איציק שמולי, יו"ר ועדת הרווחה חיים כץ, המוסד לביטוח לאומי וארגוני הנכים הנוספים."

חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם": "מדובר במהלך חשוב, שבונה מחדש את אמון הנכים בממשלה ומעצב מחדש את סולם הערכים של הכלכלה והחברה הישראלית, נמשיך לפעול ליישום החוק במלואו עם כינון הכנסת ה-24."

לביא נאור דובר קבוצות ארגוני הנכים אמר: "אני מברך על כל מהלך שיוביל את הנכים לצאת ממעגל העוני הקיים היום בקרב הנכים ומודה לשר האוצר מר ישראל כץ על כל ביצוע המהלך שהוביל להעברת חלק מכספים לציבור הנכים".

אייל כהן מוביל מחאת הנכים, הודה למשרד האוצר ולשר האוצר ישראל כץ, "על הרצון והסיוע להעביר חלק מתוספת הקצבה בצורה מיידית ואנו בתקווה כי בעתיד הקרוב נמשיך בשיתוף פעולה מלא בכדי לסיים ולקבל את הפרשי הקצבה כפי שקבוע בחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר