ארה"ב תומכת

מזכיר המדינה: מתנגדים להחלטת בית הדין בהאג

אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארה"ב, גיבה את ישראל מול החלטת בית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג וכתב: "נמשיך לקיים את מחויבותנו החזקה כלפי ישראל וביטחונה" (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Amos Ben Gershom/GPO )

מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, גיבה את ישראל מול החלטת בית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג וכתב: "נמשיך לקיים את מחויבותנו החזקה כלפי ישראל וביטחונה".

בלינקן אמר הלילה: "נמשיך לקיים את מחויבותנו החזקה כלפי ישראל וביטחונה, לרבות על ידי התנגדות לפעולות המבקשות להתמקד בישראל באופן לא הוגן".

לדבריו: "התובעת בהאג, אשר כהונתה מסתיימת ביוני, אישרה את פתיחת החקירה וארה"ב מתנגדת בתוקף להחלטה הזו ומאוכזבת מאוד ממנה".

בלינקן הדגיש: "לבית הדין אין סמכות שיפוט בנושא זה. ישראל אינה צד בבית הדין ולא הסכימה מעולם לסמכותו. עולה חשש כבד מהניסיונות של אנשי בית הדין להפעיל בכוח את סמכותם על מדינת ישראל. הפלסטינים אינם מוכרים כמדינה ריבונית ולכן אינם יכולים להיות חברים בבית הדין או להאציל סמכות בו".

לדבריו: "ארצות הברית מאמינה כי השגת שלום בטוח ועתיד משגשג יותר עבור כל תושבי המזרח התיכון והפלסטינים בפרט בבניית גשרים וביצירת דרכים חדשות לדיאלוג ולא בפעולות שיפוטיות חד צדדיות המחמירות את המתח ופוגעות בניסיון לחזור לשולחן המשא ומתן".

ביקורת נוספת שנשמעה הלילה בארה"ב הגיעה מדניס רוס, מי ששימש כשליח הנשיא קלינון למזרח התיכון. רוס צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "למרות שאין זה מפתיע, בית הדין הבינלאומי הודיע כי הוא פותח בחקירה נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה כלפי הפלסטינים. גם כאשר פשעי מלחמה ימשיכו במקומות אחרים באזור, בית הדן הבינלאומי יתמקד בנושא זה, שבו אין לו סמכות שיפוטית"

כזכור, דובר מחלקת המדינה של ארה"ב נד פרייס, הסביר הלילה כי מבחינתה של ארצו לבית הדין הבינ"ל שבהאג אין כלל סמכות שיפוטית לחקור את הנושא וכל שכן שאין לו סמכות לחקור את ישראל.

בישראל סמכו על הוצאת ההודעה מטעם ממשל ביידן וזאת לאחר שממשל טראמפ, הטיל בעבר סנקציות על בית הדין הבינ"ל שכללו איסור כניסה לארה"ב לתובעת היוצאת פאטו בנסודה וצוותה.

יצוין כי אתמול הודיעה פאטו בנסודה, התובעת בבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג, כי תפתח בחקירת חשד ל"פשעי מלחמה של ישראל בשטחי הגדה המערבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר