אלימות והשחתה

תוך חילול שבת: בחור חיבל ברכוש הישיבה

לאחר שהנהלת ישיבת חב"ד המרכזית שבקראון הייטס, החליטה להתקין דלת מסתובבת לאבטחת חדר האוכל, נצפו צעירים שבחרו להזיק למערכות - בעיצומה של השבת (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנזק לחיישן (צילום: Crown Heights Info / באדיבות המצלם)

מזעזע: צעיר מחסידות חב"ד נצפה מחלל את השבת, ומחבל ברכוש הישיבה המרכזית של החסידות, שבשכונת קראון הייטס, ברוקלין.

תחילתה של הסאגה בהחלטה של הנהלת ישיבת 'תומכי תמימים המרכזית', להתקין דלת מיוחדת בפתח חדר האוכל של הישיבה. כפי שדווח ב'כיכר השבת', עד לאותו רגע נהגו כמאה בני אדם, שאינם תלמידי הישיבה, להגיע מדי יום וליהנות מן הארוחות חינם אין כסף.

בשל כך כאמור החליטה הנהלת הישיבה, להתקין בכניסה לחדר האוכל דלת מתכת מסתובבת, מהסוג הנפוץ במקוואות, כזו המאפשרת רק לאדם אחד להיכנס בכל פעם, בתקווה לנטר כך את זרימת הסועדים פנימה, כאשר הכניסה תתאפשר רק לתלמידים.

אלא שיש מי שאינם מרוצים מהתקנת הדלת: מדובר כנראה באותם סועדים שלפתע נגדע מקור הארוחות שלהם. לפי דיווח באתר 'קראון הייטס אינפו', מספר צעירים התנכלו לדלת בכמה דרכים.

בשבת האחרונה, בשעות הבוקר המוקדמות, הגיע צעיר מהחסידות כשהוא עוטה מסיכה על פניו, והשתמש בכלי עבודה כדי להוציא מכלל שימוש את חיישן טביעות האצבע שמפעיל בימי השבוע את הדלת המסתובבת.

מחפשים אוכל בחדר האוכל של הישיבה. ארכיון (באדיבות המצלם)

לפי הדיווח באתר, מקרה דומה אירע בשבת לפני שלושה שבועות. רבני הישיבה פנו אז למשטרת ניו יורק - שפתחה בחקירה, אך לא העלתה דבר.

דרך נוספת בה חיבלו הצעירים בדלת לפני זמן מה: במכבי האש התקבלה קריאה, לפיה יש לכוד בתוך חדר האוכל. כוחות החילוץ הגיעו למקום ופרצו את הדלת על מנת להיכנס - רק כדי לגלות שאין שום לכוד בפנים, וניצלו אותם על מנת לשבור את הדלת.

מקרה חמור יותר אירע כזכור בחודש תשרי, כאשר אחד ממנהלי המבנה ב-770 הותקף פיזית בידי אחד הצעירים, והאירוע כולו תועד במצלמות האבטחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר