תרומות במיליונים ו...שחיתות

ה'נגידים' חשודים כי הלבינו הון, עבור האוליגרך מאוקראינה

ברשויות המס של ארצות הברית חושדים בשני אנשי עסקים - חרדים ממיאמי שתרמו מיליונים למוסדות תורה - כי סייעו לאוליגרך היהודי-אוקראיני איגור קולומויסקי, בעסקיו הבלתי חוקיים (אקטואליה, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קורף ולבר, לצד קולומויסקי (צילום: שאטרסטוק / מתוך טוויטר ויוטיוב)

שני אנשי עסקים חרדים, תושבי מיאמי בארה"ב, נחשדים במעשי שחיתות. כך על פי דיווח בעיתון ניו יורק פוסט.

לפי הידיעה, מוטי (מרדכי יהודה) קורף ואורי לבר, שקשורים לעסקיו של האוליגרך האוקראיני איגור קולומויסקי, חשודים כי רכשו עבורו נכסים בארצות הברית ובכך סייעו להלבין את הונו.

קולומויסקי הוא מיליארדר יהודי ממוצא אוקראיני, איל הון שמחזיק במפעלים גדולים ובעל שליטה בתחום הנפט, הבידור ועוד. בנוסף, הוא מקורבו של נשיא אוקראינה היהודי ולדימיר זלנסקי.

בסוף השבוע האחרון החליט הממשל האמריקני לאסור את כניסתו של קולומויסקי לתחומי ארה"ב, לאחר שהתגלתה פעילות ענפה של שחיתות בה היה מעורב. במקביל, כאמור, חוקרות כעת רשויות המס האם צמד אנשי העסקים החרדים היו קשורים באותה פעילות פלילית.

מוטי קורף משתחרר מבית החולים, עם החלמתו מקורונה (צילום ארכיון: מתוך פייסבוק)

השניים - נאמניו של האוליגרך בכמה מעסקיו - מוכרים בקהילות חרדיות כ'נגידים' שתרמו מיליוני דולרים למוסדות רבים. מוסדות חב"דיים זכו לכספים רבים שתרמו לבר וקורף, וכך גם כשבעים מוסדות נוספים, בניו יורק ומחוצה לה.

ארגון החסד 'כולל חב"ד', לדוגמה, קיבל כמיליון דולרים מקרנות צדקה שבבעלות השניים. כמו כן, JEM (ארגון חב"די העוסק בחינוך ובהפצת תורת הרבי מחב"ד זי"ע. י.נ.) זכה ליותר ממיליון דולרים מקורף ומלבר.

לפי ה'ניו יורק פוסט', בשלב זה הרשויות לא חושדות כי כספי הצדקה עצמם שימשו לפעילות לא חוקית, אך מדגישות כבדרך אגב כי במקרים רבים עמותות וארגוני צדקה עוסקות בפעילות פסולה...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר