מדענים מצאו את הדרך למניעת סרטן נשים אגרסיבי

הגנה מפני מחלות לב והורדת הסיכון לאלצהיימר הם רק חלק מהיתרונות שיש לדיאטה הים תיכונית. אך מחקר חדש מוכיח שהיא עשויה אף לסייע במזעור הסיכוי לחלות בסוג קטלני ביותר של סרטן השד (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לדיאטה הים תיכונית המון יתרונות בריאותיים, החל מהגנה מפני מחלות לב וכלה בהורדת הסיכון לאלצהיימר, אולם כעת עולה ממחקר חדש, כי היא עשויה אף לסייע בהפחתת הסיכון לחלות באחד מהסוגים הקטלניים ביותר של סרטן נשים (השד).

מדענים עקבו אחר למעלה מ-60,000 נשים, במשך 20 שנה. הם גילו כי אלו שהקפידו על תזונה העשירה בפירות, ירקות, דגים, אגוזים, דגנים מלאים ושמן זית, היו בעלות סיכוי נמוך בהרבה לפתח צורה אגרסיבית של המחלה.

מומחים גילו שלמשתתפות במחקר סיכון מופחת ב-40 אחוז ללקות בסוג מסוים של הסרטן הנשי. בערך אחד מכל שלושה מקרים של סרן נשים נכנס לקטגוריה זו, שהיא קטלנית יותר מזנים אחרים של המחלה.

ד"ר פנאג'יטה מיטרו, מנהלת מימון מחקר בקרן העולמית לחקר הסרטן, אומרת: "מחקר חשוב זה הראה כי מעקב אחר דפוס תזונתי כמו הדיאטה הים תיכונית, יכול לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן נשים - במיוחד תת-הסוג עם פרוגנוזה גרועה יותר".

אמה פנרי, מנהלת קלינית בטיפול בסרטן נשים, מבריטניה, אומרת כי הממצאים הללו מסקרנים, אך מציינת כי בעוד היצמדות לאורח החיים הנ"ל יכולה להקטין את הסיכויים לסוגים מסוימים של סרטן, דיאטה ים תיכונית אינה מציעה הגנה מובטחת.

מחקר זה מוסיף עדויות לכך שתזונה בריאה, הגדושה בשומנים "טובים", היא בעלת תפקיד חשוב בהפחתת הסיכון למחלה.

עם זאת, חשוב לזכור כי בחירות באורח חיים הכולל תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה, יכולות לעזור להפחית את הסיכון לסרטן, אך אינן מבטיחות מניעה טוטאלית. לכן, רצוי שנשים יכירו את הסימנים והתסמינים של סרטן השד ויפנו לרופא המשפחה בכל דאגה שצצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר