"שארה קורד"

באיראן חושדים: ישראל תקפה ספינת מטען

באיראן חושדים כי ישראל היא זאת שעומדת מאחורי תקיפת הספינת 'שארה קורד' ביום שישי • בישראל לא מגיבים • איראן: "מדובר בפיגוע טרור, התקיפה מנוגדת לחוק הבינלאומי" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא רוחאני (צילום: Shutterstock)

החוקרים באיראן חושדים כי מדינת ישראל היא זאת העומדת מאחורי תקיפת ספינת 'שארה קורד' ביום שישי והודיעו כי מדובר ב"פיגוע טרור". דובר משרד החוץ האיראני טען כי מדובר באירוע המנוגד לחוק הבינלאומי. בישראל שומרים על שתיקה ולא מתייחסים לדיווחים.

יצוין כי הספינה, שהייתה בדרכה לאירופה, ספגה נזק קל ולא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ. "הספינה ניזוקה קלות מעצם שהתפוצץ. לא היו נפגעים על הסיפון", מסר דובר חברת הספנות האיראנית. לדבריו: "נפעל דרך המוסדות הבינלאומיים כדי לגלות מי אחראי למתקפה".

כזכור, בחודש שעבר טען גורם ביטחוני בכיר כי התקיפה על האונייה שבבעלות ישראלית במפרץ עומאן, המיוחסת לאיראן למרות הכחשותיה, התבצעה בתגובה לפעולה חשאית ישראלית ולא כתגובה לחיסולו של מוחסן פחריזאדה, 'אבי תכנית הגרעין' האיראנית.

הדברים נאמרו לאחר שספינת משא בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר נפגעה מפיצוץ במהלך שיט אל מחוץ למפרץ עומאן. הספינה שהובילה מכוניות לסינגפור מהעיר דמאם בסעודיה, נאלצה לחזור על עקבותיה בעקבות הפגיעה בגוף הספינה, למרות שאיש מאנשי הצוות לא נפגעו.

כתוצאה מהפיצוץ נפערו שני חורים בקוטר של כמטר וחצי בדופן הספינה, אולם המנוע שלה לא נפגע. הספינה שטה אל דובאי, שם תיקנו אותה.

גורם ביטחוני בארה"ב אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפיצוץ התרחש מעל קו המים ולא מתחתיו, וכי החורים נפערו בשני הצדדים של הספינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר