"התסמין נעלם"

נתונים ראשוניים: חיסון למחלימים משפר את תחושתם

עדויות ההולכות ומצטברות, ממחלימי קורונה שסבלו מתופעות ארוכות טווח, מעלות כי אחרי שקיבלו מנת חיסון אחד - כפי שמומלץ על ידי משרד הבריאות - התסמינים נעלמו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: David Cohen/FLASH90)

דו"ח אמן החדש חושף עדויות שונות, לפיהן תופעות ה'פוסט קורונה' שנצפו אצל מחלימים מהנגיף, פוחתות משמעותית אחרי קבלת החיסון.

כזכור, ה-CDC (המרכז האמריקני לבקרת מחלות) הכריז לאחרונה, כי גם מחלימים מקורונה יכולים לקבל את החיסון המבוקש, וכי אין בכך כל סיכונים בריאותיים או אחרים. בישראל אימצו עמדה זו, ומשרד הבריאות ממליץ על חיסון בחלוף שלושה חודשים מהמחלה.

כעת חוקרי אגף המודיעין מתייחסים לתופעה המוכרת כ'long covid' - תסמינים ארוכי טווח אחרי ההחלמה - וכותבים: "משורת מחקרים עולה, שמנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של מחלימים מפני הווריאנטים הקיימים".

"מנתונים ראשוניים עולה, כי מחלימים שסובלים מתסמינים מתמשכים גם לאחר החלמתם, מעידים על שיפור ניכר במצבם, לאחר קבלת מנת חיסון".

עמדה זו תואמת את העדויות שפורסמו במגזין האמריקני U.S-news; הנה אחת מהן: "אני לא אשקר, השבוע הראשון אחרי החיסון הפיל אותי מהרגליים והייתי עייפה מאוד במשך כמה ימים. אבל שבוע לאחר מכן הרגשתי שהתסמין של קצב לב מואץ שממנו סבלתי לאחר המחלה - נעלם".

מנהל אגף המעבדות של קופת חולים לאומית ד"ר יותם שנהר הסביר, בעקבות דו"ח אמ"ן: "עדיין לא נעשה מחקר מסודר בנושא. כאן בארץ החל מחקר דומה, אך מוקדם לקבוע, מכיוון שטרם הצטברו נתונים. ייתכן כי מעורב כאן גם אפקט פסיכולוגי של החיסון על המחלימים".

"בעוד כמה שבועות יצטברו עדויות מחיסוני המחלימים בישראל, ונדע להגיד אם אכן מדובר בתרומה אמיתית למערכת החיסון של המחלימים ומהו מנגנון ההשפעה על תסמיני פוסט המחלה", הוסיף שנהר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר