לטובת הישראלים

מסתמן: עמדות חיסון בנתב"ג לשבים מחו"ל

במשרד הבריאות שוקלים בימים אלו הקמת תחנות חיסון לישראלים השבים מחו"ל כבר בנתב"ג, זאת במטרה לספק את ההגנה הבסיסית שהחיסון הראשוני כבר מעניק (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עמדות בדיקת קורונה בנתב"ג (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

במשרד הבריאות שוקלים בימים אלו הקמת תחנות חיסון לישראלים השבים מחו"ל כבר בנתב"ג, זאת במטרה לספק את ההגנה הבסיסית שחיסון ראשוני מעניק. על פי הדיווח ב-ynet, במשרד הבריאות עדיין לא קיבלו החלטה סופית בעניין.

על פי התכנית, הראשונים שיתחסנו יהיו ישראלים שמגיעים בקבוצות ובשלב ראשון רק כאלה שלא ביטלו את חברותם בקופות החולים בעת שהותם בחו"ל.

כיום, ישראלים ששהו זמן רב בחו"ל וכבר אינם חברים בקופות החולים יכולים להתחסן רק במוקדי החיסון של מגן דוד אדום אם כי גם שם מדובר במשהו שאינו על פי התקנות הקיימות. ישראלים רבים שבו מחו"ל גם לאחר שנות שהות רבות בשל רצונם להתחסן. בישראל החיסונים זמינים לכל אזרח בניגוד למדינות רבות בעולם, חלקן מתקדמות מאד, בהן הצפי לחסן הוא בעוד שנה ואף יותר.

במידה והפרויקט יאושר המטרה היא לעשותו מוקדם ככל האפשר כדי לספק לשבים מחו"ל את ההגנה הבסיסית שחיסון ראשוני מעניק לפחות לליל הסדר בו צפויים מפגשים רבים.

במשרד הבריאות מתנגדים בינתיים להעלאת מכסת השבים ל-4000 מתוך חשש לכניסת מוטציות נוספות ופגיעה בהישג שאנו חווים כעת של הירידה בתחלואה ובמקדם ההדבקה. כיום אמורים להיכנס 3000 מידי יום אך בפועל נכנסים 1500 בלבד על פי החלטתה של שרת התחבורה מירי רגב שאישרה טיסות ממספר מדינות קטן בלבד.

בהתייעצות עם שרי הבריאות והחוץ, משרד התחבורה יאפשר השבוע טיסות מיעדים נוספים, בהם מדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס־אבבה. זאת על מנת לאפשר את חזרת הישראלים לארץ לקראת הבחירות וחג הפסח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר