גפני התעניין • צפו

נחשף בוועדה: כמה כסף הוציאה המדינה על חיסוני הקורונה

במענה לשאלתו של יו"ר וועדת הכספים גפני, ענו נציגי משרדי הבריאות והאוצר כמה עלו חיסוני הקורונה עד היום וכן מה הצפי שיעלו רכישת החיסונים המתוכננת בהמשך (אקטואליה)

ועדת הכספים (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בדיון שנערך הבוקר (שלישי) בוועדת הכספים אושר שינוי של כ- 2 מיליארד שקלים בסכומים המוקצים להתמודדות עם המשבר שנוצר בשל התפשטות נגיף הקורונה, בנוסף הועברו סכומים למשרד הבריאות.

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הציגו נציגי משרדי האוצר והבריאות כי עד כה הוצאו כ-2.6 מיליארד שקלים על עסקאות החיסונים השונות, וכי הצפי הוא להוצאה של 2.5 מיליארד ש"ח נוספים לרכישת חיסונים.

סך כל ההעברה התקציבית שאושרה היא בסכום כולל של 1.973 מיליארד ש"ח לצרכי משרד הבריאות, התקציב שהינו במסגרת הסכומים שהוקצו להתמודדות עם משבר הקורונה, הועבר מסעיפי 'מענק וסיוע לעסקים ולעצמאים', ומסעיף 'מטרות אחרות'.

התשובה שגפני קיבל. באדיבות: ערוץ כנסת

במסגרת הבקשה, עליה חתום שר האוצר, מפורט כי היא נועדה לתמוך במערכת הבריאות בפעילות שלה מול הנגיף, לריסון תחלואת הקורונה ולשמירה על בריאות האזרחים.

1.349 מיליארד ש"ח מההעברה נועדו לממן את המשך הפעלת מערך הבדיקות, החקירות והבידודים, אשר על פי הבקשה -"דורש תקציבים נרחבים"- בשל ביצוע עשרות אלפי בדיקות ביום, והתקציב ישמש לרכש מכשירי בדיקה, רובוטים לביצוע בדיקות, הרחבה של כוח האדם במעבדות, רכש מטושים וריאגנטים לביצוע הבדיקות. ובנוסף לתקצוב במוסדות סיעוד, חינוך במתחמי דרייב אין ובבתים.

כ-264 מיליון ש"ח נועדו לקופות החולים – לאור הימשכות הנגיף גם בשנת 2021, וכך שעיקר הנטל הינו על קופות החולים ומערך הרפואה בקהילה, נועד התקציב למימון טיפולים רפואיים לחולים, הפעלת מוקדים טלפונים, מערך הבדיקות, לתגבור השירותים הניתנים מרחוק לאוכלוסיית גיל הזהב ואוכלוסיות נוספות, ולהמשך תמיכה הנפשית והטיפולים הפסיכולוגים דרך קופות החולים.

עוד מפורט בבקשה כי כ-185 מיליון ש"ח, נועדו למימוש התקשרויות עם יצרניות חיסוני הקורונה, כ-93 מיליון ש"ח נועדו להפעלת המערך לקטיעת שרשראות ההדבקה ע"י פיקוד העורף, ולחקירות אפידמיולוגיות, ועוד 82 מיליון נועדו למערך הלוגיסטי שסביב מבצע החיסונים – אבטחה, תגבור כוח האדם המחסן וביצוע הדרכות.

השאלות בדיון

ח"כ משה גפני: "מה עלות החיסונים שנרכשו עד כה?"

רועי רייכר, ממשרד האוצר: "עד כה הוצאו 2.6 מיליארד שקלים על עסקאות חיסונים – כל החיסונים מכל החברות".

נציגי משרד הבריאות ענו, "כ-2.5 מיליארד ש"ח נוספים יוקצו לרכש החיסונים".

גפני: "אני רוצה לשבח את רה"מ על מבצע החיסונים, מדינת ישראל עומדת לפני כל המדינות בעולם, תודה לה'. אנו שמחים שהחיסונים עובדים ואפשר להתחיל לחזור לשגרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר