סופית

התקנות אושרו: בחצות הוסרו המגבלות שהיו על נתב"ג

מהלילה בחצות אושר סופית, כי המגבלות של 3,000 נכנסים לישראל וועדת החריגים - יבוטלו. במידה והמדינה תרצה להחזיר את המגבלות, היא תצטרך למצוא נימוק מספק (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בניסן תשפ"א | 20.03.21
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/Flash90)

בעקבות פסיקת הבג"ץ נגד המדינה, הלילה (מוצ"ש) בחצות יוסרו כל המגבלות שהיו על שדה התעופה בן גוריון, וועדת החריגים תבוטל אף היא.

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב במשאל טלפוני את תיקון תקנות התעופה בעקבות פסיקת בג"ץ

בעקבות כך, תבוטל מגבלת 3,000 הנוסעים ביום בנתב״ג בהתאם לפסיקת בג"ץ. היקף הטיסות היומי יוגבל לקיבולת האפקטיבית של נתב״ג, שמושפעת הן מהצורך לעמוד בדרישות תקנות הקורונה והן מהצורך לביצוע בדיקות וריחוק חברתי וכן יבוטל המנגנון לאישור טיסות חריגות.

במקביל, תבוטל ההגבלה על טיסה שמגיעה לישראל כטיסת מטען ויוצאת מישראל עם נוסעים (כעת ניתן יהיה לבצע זאת). וכן תבוטל חובת מדידת החום לנוסעים בכניסה לטרמינל וטרם עליה למטוס, בדומה לקיים בכלל המשק.

כזכור, שופטי בג"ץ פסקו השבוע כי המגבלות שהטילה המדינה על נתב"ג אינן חוקיות. "אם יוטלו בעתיד הגבלות חדשות כלשהן על הכניסה לישראל והיציאה ממנה, יש לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית ולהבטיח כי הן עומדות כנדרש במבחנים החוקתיים", נכתב בפסק הדין.

הלילה כאמור יוסרו סופית אותן מגבלות והכניסה לישראל תתאפשר - בחופשיות. אם כי בעיון בלוח הטיסות של שדה התעופה, לא נראה שיש לחץ גדול לחזור השבוע לישראל - על מנת להצביע ומספר הטיסות היוצאות גבוה לעת עתה מהטיסות הנכנסות.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הגיב בחריפות להכרעת בג"ץ "זו החלטה מעוררת דאגה", טען הפרופסור, "מכיוון שתאפשר כניסת וריאנטים מסוכנים ותחלואה רבה. עשינו צעדים רבים למנוע זאת, וחבל שאנחנו מציבים בסיכון את הנתונים המעודדים".

אדלשטיין: "החלטת בג"ץ חסרת אחריות"

שר הבריאות אדלשטיין תקף אף הוא את ההחלטה ואמר: "אבל אליה וקוץ בה. אנחנו מול אויב מאוד רציני ולא כדאי לתת יד לתחושה שהכל נגמר. צר לי לומר לכם - גם אתמול בג"ץ נתן לזה ביטוי בהחלטה חסרת האחריות של פתיחה טוטלית של גבולות ישראל. זה מנוגד לאינטרס הציבורי. אנחנו עדיין לא שם. אנחנו עוד נתגבר על זה אבל חשוב עדיין לנהוג באחריות גם בכניסה והיציאה מישראל. כי הדבר היחיד שיכול לקלקל את המסיבה הוא הווריאנטים שיכולים להיכנס לישראל".

דברים דומים אמרו גורמים בכירים במשרד הבריאות ל'מעריב', בניגוד לעמדה תומכת דווקא שנשמעה מרופאים בכירים. "ההחלטה הזו מתסכלת, משום שהיא עלולה להחזיר אותנו להתחלה ולעצור את ההישג של מבצע החיסונים. אם תגיע מוטציה שתהיה חזקה מהחיסון, זו תהיה בכייה לדורות", הסבירו הגורמים.

כך גם סבורה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהתבטאה טרם הפסיקה: "אנחנו יודעים שהחיסון יעיל למוטציה הבריטית, אבל יש גם את המוטציה הדרום אפריקנית שנגדה החיסון עדיין עובד אבל פחות. אנחנו צריכים לוודא שלא ייכנסו מוטציות נוספות דרך נתב"ג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר