שידור חוזר

הרבנים הראשיים מכרו את החמץ שלכם • צפו

בהיכל שלמה בירושלים, התקיים הבוקר (חמישי) טקס מכירת החמץ בהשתתפות הרבנים הראשיים, הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו. "כיכר השבת" העביר את הטקס בשידור חי (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בניסן תשפ"א | 25.03.21
במכירת החמץ (צילום: עודד קרני, לע"מ)

בהיכל שלמה, בית הכנסת הגדול בירושלים, התקיים הבוקר (חמישי) טקס מכירת החמץ בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף והרב הראשי הגר"ד לאו, ושר האוצר ישראל כץ. "כיכר השבת" העביר את הטקס בשידור חי.

הרבנים הראשיים מכרו את החמץ של מדינת ישראל וכן את החמץ של אלפים מגולשי 'כיכר השבת', שהשתמשו בפלטפורמה הייחודית ומכרו את חמצם, לקראת חג הפסח דרך 'כיכר השבת' והרבנות הראשית.

בין היתר מכרו הרבנים את מחסני החירום של המדינה, משטרת ישראל, שב"ס, בתי החולים, משרדי הממשלה ועוד, לנוכרי חוסיין ג'אבר - תושב אבו-גוש, שהחמץ יהיה בבעלותו.

הטקס שנערך השנה באולם הכניסה של בית הכנסת הגדול בירושלים, על ידי הרבנים הראשיים לישראל הרה"ר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והרה"ר הגאון רבי לאו יחד עם שר האוצר שהסמיך בכתב את הרבנים הראשיים לישראל, למכור את החמץ של מדינת ישראל בהתאם לחוק נכסי המדינה לחוסיין ג'אבר, תושב אבו גוש ובמעמד השר לשירותי דת יעקב אבידן וסגן שר האוצר יצחק כהן.

במהלך טקס המכירה קיבלו הרבנים הראשיים מג'אבר מקדמה על סך של 20,000 שקלים, על פי הסכם המכירה עליו חתמו הצדדים, לאחר חג הפסח יעריכו שלושה שמאים את שווי החמץ של המדינה ואז יוכל הקונה, ג'אבר, להשלים את העסקה וככל שלא יוכל להשלים את העסקה - החמץ יוחזר לרשות המוכרים.

הסכם המכר הוא בעל תוקף הלכתי וחוקי ומאפשר לאזרחי ישראל לקיים בהידור את מצוות הפסח מבלי להיכשל בחשש של חמץ הנותר בבעלותם.

חלקו הראשון של הטקס נפתח בחתימת ומסירת כתב הרשאה של שר האוצר ח"כ ישראל כץ לרבנים הראשיים המעניק להם אחריות על החמץ של המדינה ומסמיך את הרבנים הראשיים למכור את החמץ של מדינת ישראל.

נוסח שטר ההרשאה אותו מסר שר האוצר לרבנים: "בתוקף סמכותי... אני מסמיך את הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שניהם ביחד או כל אחד לחוד, להיות מורשים לכל פעולה הקשורה למכירת חמץ לנכרי, כנהוג וכמקובל בישראל".

לאחר מכן, מכרו הרבנים הראשיים בשם המדינה את החמץ לחוסיין ג'אבר, תוך שהם מתנייחסים במכירה למורכבות של מכירת החמץ המוקדמת.

בסיום הטקס, בירכו הרבנים הראשיים לישראל, שר האוצר והשר לשירותי דת וסגן שר האוצר את עם ישראל ואיחלו לכל עם ישראל חג פסח כשר ושמח.

הרב הראשי לישראל הראש"ל הרב יצחק יוסף בירך את עם ישראל בברכת חג פסח כשר בריא ושמח וציין בסיפוק את ההבדל בין מעמד המכירה השנה למעמד שנערך באופן מצומצם אשתקד, בשל מגיפת הקורונה. בדבריו התייחס הרב לרצון של מרבית העם לשמור על חג הפסח כהלכתו, ללא חמץ במרחבים הציבוריים והדגיש כי "עם ישראל הוא עם שומר מסורת ומכיר את ערך התורה ואת כבודה ורוצה לשמור על חגי ישראל כהלכתם".

הרב הראשי הרב דוד לאו אמר: "אנו מזכירים בברכת האילנות שאומרים בימים אלו "וברא בו בריות טובות" זו ברכה שבירך אותנו הקב"ה בעולמנו, אך המשימה שלנו היא להיות ראויים לה. אנחנו נבראנו טובים והמשימה שלנו לשמר זאת. דווקא בימים אלו שהינם לא פשוטים המשימה שלנו היא להאיר פנים לכל אחד ולכבד את כולם. בשנה שעברה נאלצנו לקיים את המעמד באופן מצומצם ביותר בגלל מגפת הקורונה והשנה בחסדי שמים אנחנו יוצאים לאט לאט וחוזרים למסורת הרגילה, נתברך שניכנס בעזרת ה׳ לחג הפסח מתוך בריאות ושמחה".

שר האוצר, ישראל כץ: "זוהי זכות גדולה לקחת חלק במסורת היהודית והישראלית, ולייצג את המדינה בטקס מכירת החמץ השנתי, ובפרט כאשר זה מתקיים השנה כהרגלו, לאחר שאנו מתאוששים מהמשבר הלאומי שפקד את עמנו בשנה האחרונה, וגזר עלינו להיות נצורים בבתינו אך בפסח דאשתקד. בהזדמנות זו אודה לרבנים הראשיים על עבודתם המסורה והברוכה למען מדינת ישראל לאורך כל השנה, ואאחל לכל עם ישראל היקר חג פסח כשר ושמח".

שר הדתות יעקב אביטן: "אלפי הדפים של מכירת החמץ כאן ובכל הארץ הם עדות נאמנה שעם ישראל לא רוצה חמץ בפסח. חבל מאד שיש גורמים שמתעקשים לכפות הכנסת חמץ למקומות ציבוריים כמו בתי חולים. זה הזמן לבער את השנאה ולחתור לאחדות. בשולחן ליל הסדר יושבים כל הבנים. כולנו עם אחד".

(צילום: עודד קרני, לע"מ)
(צילום: עודד קרני, לע"מ)
(צילום: עודד קרני, לע"מ)
(צילום: עודד קרני, לע"מ)
(צילום: עודד קרני, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר