השר ליצמן בראיון • צפו

יש בעיה להישען על עבאס? 'מה שביבי יעשה, מקובל עלינו'

בראיון שמעניק ל'כיכר השבת' - מתחייב יו"ר 'אגודה' השר יעקב ליצמן כי לא יישב בממשלה לצד לפיד, לא רואה בעיה בהישענות על רע"מ ומשיב להאשמות 'דגל' כי חסידים ערקו לסמוטריץ' • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

שעה קלה אחרי השבעת הכנסת ה-24, שר השיכון יעקב ליצמן, יו"ר אגודת ישראל, מצהיר כי לא יישב באף ממשלה לצד לפיד או תחת בנט, אלא רק עם נתניהו, עד כדי הליכה לבחירות חמישיות, ולא שולל ממשלת ימין שתישען על מפלגת רע"מ המוסלמית.

בראיון נרחב ומרתק שהעניק ל'כיכר השבת', מתייחס ליצמן גם למתיחות מול 'דגל התורה', משיב להאשמות כי 'הקול החסידי' הוא שערק למפלגת הציונות הדתית ומזכיר את... "הפלג הירושלמי".

האם אנחנו מתקרבים לבחירות חמישיות?

"אנחנו דקות אחרי ההשבעה של הכנסת וכמה דקות לפני ההתפטרות שלי מהכנסת, ואני צופה לפי המשחקים והאגו שמתרחשים כאן שתהיינה בחירות נוספות".

אתם, כיהדות התורה, במידה ויאיר לפיד ונפתלי בנט יציעו לכם להיכנס לממשלה, מה תעשו?

"אין מצב שאני נכנס לממשלה של לפיד וליברמן, ואף אחד מאיתנו לא".

ועם לפיד לבד?

"גם לפיד לא, חד משמעית".

למרות שאנחנו יודעים, כחרדים, שישנם לא מעט חוקים שעומדים על הפרק, כמו הגיוס ותקציבי עולם הישיבות, שאם לא נהיה חלק ממקבלי ההחלטות, אנחנו עלולים לקבל אותם הרבה יותר גרועים?

"אתה מצפה מאדם שמקלל אותנו כל השנים, שפתאום יתמוך בחוקים שלנו?".

אומר יאיר לפיד שהוא שינה כיוון...

"אם הוא שינה כיוון, נראה את זה רק בסוף הקדנציה. אי אפשר שפתאום יגיע מישהו ויגיד שהכל בסדר, אחרי שהוא השפיל וביזה אותנו. ואם היה לי ספק כלשהו, ראינו שבשלושת הימים האחרונים הוא חזר לסורו".

רק עם נתניהו (ארכיון. צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

יש בציבור החרדי אנשים שחושבים שהפכנו כציבור ל'עיזה עיוורת', שהולכים רק אחרי נתניהו; אולי צריך ללכת עם מישהו אחר מתוך הליכוד, כפי שרמז ח"כ גפני?

"אני לא יודע מה גפני רמז... ישבתי עם גפני, ודיברנו, ואני רוצה להגיד לך חד משמעית: כשאתה עושה עסקים עם מישהו שהלכת איתו ושהצלחת איתו (נתניהו. י.כ.), ושתיקן את כל הפגיעות שלפיד פגע בנו, אני צריך לחפש כעת מישהו שמבטיח לי אולי חצי ממה שהוא נותן?".

אבל נתניהו נכשל כבר ארבע פעמים בהרכבת ממשלה

"אני לא יודע אם הוא נכשל, אין לי מושג. הוא קיבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר, ולכן צריך לנסות את כל האפשרויות. גם לבנט אין קואליציה בלי לפיד וליברמן, ולכן אני לא הולך לשם".

אז מבחינתך זה או ממשלת נתניהו או אופוזיציה?

"...או בחירות".

שמענו בשבוע שעבר על המתיחות בתוך יהדות התורה, כאשר בזמן שגפני ניסה לעשות סוג של שריר על נתניהו, אתה באת וטרפת את הקלפים, כשהודעת שתומכים בו

"אני לא יודע מה טרפתי או לא טרפתי... היה מדובר שנוציא משהו במשותף עם דרעי, ואחרי שהודעתי לגפני הוא ביקש להתייעץ. אמרתי לו, שאם הוא לא יתן לי תשובה עד הערב, בכוונתי להוציא הודעה עוד באותו לילה, והוא לגמרי ידע על הכוונה שלי".

האם אתה רואה בעיה בממשלת ימין שתישען על מנסור עבאס?

"אנחנו מינינו את נתניהו לנהל משא ומתן להקמת ממשלה, ומה שהוא יעשה - מקובל עלינו".

למרות שרק השבוע אנשי מפלגתו של עבאס חגגו עם מחבל שרצח יהודי...

"לזרוק אותי למזבלה יותר טוב?...".

אתה משווה בין המחבלים ובין ליברמן?

"מה זה מזבלה? מה זה לזרוק חרדים למזבלה? ראש הממשלה מנהל בשמנו את המשא ומתן, ומתי שהוא יביא הצעות, נשקול את הדברים. אני רואה בחומרה יתירה מה שאמרו עלינו, שיזרקו אותנו למזבלה".

לסיום, אמנם יהדות התורה שומרת על כוחה, עם 7 מנדטים, אבל ראינו ירידה של אלפי קולות רבים בבחירות האחרונות

"בנושא של הקולות, אני חושב שהפסדנו את המנדט השמיני לסמוטריץ'".

גפני וסמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

טוענים בדגל התורה שמדובר בעיקר של חסידים מאגודת ישראל

"אני לא יודע. ישנם מקומות שגם שם לא הצביעו ליהדות התורה, ובאותו מטבע גם אני יכול לומר שאנשי הפלג שלא הצביעו יצאו מתוך דגל התורה, ולא מאגודה...".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר