נשבעו - והתפטרו

דרעי, ליצמן ומקלב פינו את מקומם לטייב, טסלר וברוכי

בעית החוק הנורווגי נפתרה, והח"כים הבאים ב'ש"ס' וב'יהדות התורה' ייכנסו לכנסת ויושבעו • במפלגות האחרות לא מתכננים לנצל את החוק לפני השבעת ממשלה חדשה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מקלב, ליצמן ודרעי מתפטרים (צילום: ללא קרדיט)

כמה שעות לאחר השבעת 120 נבחרי הכנסת ה-24, וכבר אנחנו לקראת 123: חברי הכנסת בכהונה האחרונה - יוסי טייב מש"ס, יעקב טסלר מ'אגודת ישראל' ואליהו ברוכי מ'דגל התורה' - יושבעו בעוד כ-48 שעות וייהפכו לחברי כנסת מן המנין, אחרי ששלושת בכירי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וסגן השר אורי מקלב - הגישו במהלך היום (שלישי) את התפטרותם ליו"ר הכנסת, יריב לוין, מייד אחרי השבעתם.

בימים שחלפו מאז פורסמו תוצאות האמת בדקו בש"ס וב'יהדות התורה' האם החוק מסבך אותם, מבחינת היעדר כינון ממשלה. אחרי דיונים ובדיקות עם הייעוץ המשפטי של הכנסת, נמצאה הדרך לבטח את דרעי, ליצמן ומקלב במקרה ובו החרדים יבחרו לתפקידים מיניסטריאליים אחרים או יילכו לאופוזיציה.

וכך, בעוד דערי וליצמן התפטרו מיד לאחר ההשבעה, סגן השר אורי מקלב הגיע הערב אל יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין והגיש לו את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי לטובת כניסתו של אליהו ברוכי לכהן שוב כח"כ מן המניין.

חבר הכנסת יוסי טייב מסר כי הוא "מודה ליו"ר תנועת ש"ס דרעי על האמון שנתן בי שוב. כנציגם של קהילת עולי צרפת בישראל מתחייב בע"ה להמשיך ולשרת קהילה מפוארת זו גם בכנסת ה-24".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר