כך תוקם ממשלת ימין?

התכנית: הרבנים ילחצו, בצלאל סמוטריץ יכנע ורע"מ תעזור

נתניהו מתכוון לפנות לרבנים, החוששים מאוד מהקמת ממשלה עם ליברמן ולפיד, כדי שיפעילו לחצים על סמוטריץ', שיבין שאין ברירה אלא להיעזר בח"כים ערבים לטובת ממשלת ימין • כך זה יקרה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ' בבית מרן הגר"ח קנייבסקי. ארכיון (באדיבות המצלם)

נתניהו מתכוון לפנות לרבנים חרדים, כדי שילחצו על עמיתיהם החרד"לים - שבתורם ינסו להכניע את סמוטריץ' להסכים לממשלת ימין שתיעזר בסיעת רע"מ. זו אחת מתכניותיו של ראש הממשלה, המקווה להצליח כך להרכיב ממשלה.

ארבעה שבועות. זהו פרק הזמן שיש לפני נתניהו, לנסות ולהקים ממשלה נוספת בראשותו, אחרי שהנשיא ריבלין נאלץ לתת לו את המנדט לכך.

הפלונטר בפניו הוא ניצב, כפול: לגרום ש-52 חברי הכנסת שהמליצו עליו במשכן הנשיא, יסכימו שהממשלה בה יהיו חברים תוקם בעזרת תמיכה או הימנעות של ארבעת חברי סיעת רע"מ האסלאמית - דבר שאליו מתנגדת בתוקף 'הציונות הדתית' - ולצרף ל-52 הללו גם את שבעת חברי 'ימינה' בראשות בנט.

רק אם נתניהו יצליח בשני המהלכים, יימנע רוב של 61 המתנגדים להקמת ממשלתו החדשה.

לשם כך, על פי דיווחים בעיתוני הבוקר (רביעי), מתכוון ראש הממשלה להפעיל מכבש לחצים אדיר על יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', באמצעות רבנים מהזרם החרד"לי עמו הוא מזוהה.

נתניהו, אמש (צילום: ערוץ כנסת)

כדי שהרבנים הללו ישתכנעו בעמדתו, ינצל נתניהו גם את הפחד החרדי מהקמתה של ממשלת שמאל-מרכז עם ליברמן ולפיד, ויבקש מרבנים חרדים להסביר לעמיתיהם ה'סרוגים', שכדי למנוע ממשלה כזו שתזיק לחיי הדת ולעולם התורה, חייבים להיעזר בח"כים המוסלמים.

כזכור, בשבוע שעבר נמסר מביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, כי "הרב נשאל על האפשרות להקמת ממשלה שתישען על תמיכת המפלגות הערביות מול תמיכה ממפלגות אנטי דתיות, והשיב שעדיף שיתוף פעולה עם מי שיכבד את הדת והמסורת היהודית, על פני מי שרודף את הדת".

במקביל, כדי לגייס את תמיכת 'ימינה', אמור נתניהו לפגוש מחר את יו"ר המפלגה נפתלי בנט, כדי להמשיך ולדון בהצעה שהשמיע לו בפגישתם הקודמת ביום שישי האחרון, לפיה הוא וחבריו ייטמעו בליכוד באופן מיידי ומלא, וישוריינו ברשימה בשתי מערכות הבחירות הבאות, זאת מלבד הענקת תיקים בכירים בממשלה ומילוי כל דרישותיהם המיניסטריאליות.

במידה ולא יצליח, ובנט יפנה להקמת ממשלה פריטטית עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, מתכנן נתניהו לעורר נגדו את דעת הקהל הדתי-לאומי, בין באמצעות אישי ציבור ובין על ידי הפגנות שיתקיימו מול ביתו ובית שאר הח"כים ב'ימינה', בתקווה שייסוגו מכוונתם, וישראל תצעד אז לבחירות חמישיות בתוך כשנתיים וחצי.

כך או כך, בכירי הסיעות התומכות בנתניהו, הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית, צפויים להיפגש במהלך היממה הקרובה, כדי לטכס עצה להמשך התקופה הפוליטית הדרמטית הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר