מחקר מטריד

לנשים העובדות שעות ארוכות יש סיכון גבוה לחלות בסרטן

נשארות במשרד שעות נוספות? יתכן שמוטב ותשקלו מחדש את אורך יום העבודה שלכן, מכיוון שמחקר מגלה שנשים שמשקיעות הרבה זמן בעיסוק שלהן, מצויות בסיכון גבוה יותר לסרטן ומחלות לב (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

"שעות נוספות" הוא מושג שאתן מכירות מקרוב? אתן עשויות לחשוב שעבודה עד כלות הכוחות תרשים את הבוס שלכן ותביא לכן את ההעלאה הנכספת ולא בטוח בכלל שזה יקרה, אך גם אם כן, היא יכולה להשפיע לרעה על הבריאות שלכן, כך עולה ממחקר של אוניברסיטת אוהיו. דהיינו: להגדיל משמעותית את סיכוייכן לקבל מחלות מסכנות חיים, כולל בעיות לב וסרטן.

החוקר הראשי, פרופסור אלרד דמבה ושותפו, חוקר מ"מאיו קליניק" וסטודנט לשעבר לדוקטורט, בדקו את נתוניהם של 12,000 אמריקאים שרואיינו, שהיו לפחות בני 40, כולל שאלות לגבי מצבם הבריאותי ומצבים כרוניים.

מסקנותיהם: שבועות עבודה שכללו בממוצע כ-60 שעות ויותר, במשך שלושה עשורים, נמצאו כמשלשים את הסיכון לסוכרת, סרטן, בעיות לב ודלקת פרקים אצל נשים.

הסיכונים צברו תאוצה כאשר נשים החלו לעבוד יותר מ-40 שעות וראו עלייה משמעותית כאשר הן עבדו מעל 50 שעות בשבוע.

"נשים שצריכות ללהטט בין תפקידים מרובים, מרגישות את ההשפעות של עבודה אינטנסיביות וזה יכול להוות כר פורה למגוון מחלות ובעיות", אמר דמבה.

"אנשים לא חושבים כל כך הרבה על האופן שבו חוויות העבודה המוקדמות שלהם משפיעות עליהם בהמשך הדרך", אמר. "נשים בשנות ה-20, 30 וה-40 לחייהן מכתיבות את גורלן הבעייתי בהמשך חייהן".

גברים עם לוחות זמנים תובעניים הצליחו הרבה יותר טוב מנשים בכל הנוגע לבריאותם. במחקרים קודמים צוין כי זה יכול להיות מכיוון שבנוסף להתחייבויות בעבודה, נשים גם לוקחות את התפקיד של ראש המשפחה ומוסיפות יותר לחץ לאחריותן היומיומית.

עבודה לנשים עשויה להיות פחות מספקת בגלל הצורך לאזן בין דרישות העבודה לבין חובות משפחתיות, הוסיף דמבה.

החוקרים קוראים למעסיקים ולרגולטורים ממשלתיים להיות מודעים לסיכונים אלה, במיוחד אצל נשים הנדרשות לעבוד מעבר לסטנדרט של 40 שעות. דמבה מוסיף, "חברות מרוויחות מבחינת איכות העבודה והעלויות הרפואיות, כאשר עובדיהן בריאים יותר".

שעות עבודה גמישות, כמו גם טיפול נפשי ותמיכה בתחום הבריאות במקום העבודה יכולים לעזור, הוא מוסיף.

אבל בואו לא נסמוך על כל אלו. בסופו של יום, זה בידיים שלכן: כשמגיע הזמן, פשוט כבו את המחשב, ללא נקיפות מצפון ולכו הביתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר