מאחורי הקלעים

הכינוס השנתי של לב לאחים; מדוע הגר"ח קנייבסקי נעדר?

אחד מרגעי השיא בכינוס השנתי של 'לב לאחים', הנערך לאחר פסח - הוא 'מעמד מרנן ורבנן'; השנה, בצעד תקדימי, מרן הגר"ח קנייבסקי - לא השתתף; 'כיכר' עם הסיפור המלא מאחורי הקלעים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי, במוצאי פסח (צילום: שוקי לרר)

מדי שנה, זה שנים רבות, ארגון 'לב לאחים' עורך בשבוע האחרון של בין הזמנים ניסן, מיד לאחר חג הפסח, את הכינוס השנתי, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל, לחיזוק האברכים הפועלים במהלך השנה במלאכת הקירוב.

אחד מרגעי השיא של הכינוס הוא מעמד מרנן ורבנן, אז המנכ"ל הרב אליעזר סורוצקין, העומד גם ראשות' החינוך העצמאי', מזמין בלהט את הרבנים ובזה אחר זה נכנסים כל ראשי הישיבות בראשות גדולי הדור למעמד שנמשך שעה ארוכה ומותיר את חיתומו על הפעילים המסורים.

לפני מספר שנים, בצל הפילוג הליטאי מול אנשי 'הפלג', התייצב לראשונה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בכינוס, כאשר לצד רצונו לחזק את פעילי הקירוב, היה חשוב לשר התורה לחזק את הנהגתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, לאחר שהקנאים פגעו בו במהלך ביקורו בירושלים.

מני אז, בכל שנה ושנה, הטריח עצמו מרן הגר"ח קנייבסקי והקפיד להגיע למעמד, למרות שהשתתפות באירועים בימי ניסן, מקשה עליו ביותר שכן בשבוע זה שלאחר הפסח, הוא לומד מדי יום עשרות דפים בתלמוד ירושלמי כך שכל יציאה, מטלטלת את סדר יומו.

השנה, בצעד תקדימי, נעדר מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי מהמעמד, ואף הדברים בשמו שהוקראו באירוע על-ידי בנו הגרי"ש קנייבסקי, נעדרו את חתימתו. וכך, ההוד וההדר בכניסת מרנן ורבנן יחדיו לאירוע, נעדרו מהאירוע הגדול.

'כיכר השבת' בדק את שהתרחש מאחורי הקלעים, ושמע כי "מרן הגר"ח קנייבסקי מביע אי נוחות רבה מהעובדה שעדיין חלק ממוסדות החינוך, הן של מוסדות הקירוב והן של החיידרים ובתי הספר, סגורים או פועלים חלקית", מספר אחד המעורבים בסוד העניינים, "אפילו בתי הספר שלנו, 'בית יעקב', הבנות עדיין לא לומדות כרגיל, והנזקים הרוחניים, לדעתו של הרב - אדירים".

"בשיחות שונות", הוא חושף, "הביע מרן את כאבו, היה ממש אפשר לראות בעיניו את הכאב, על כך שמי יודע כמה ילדי קירוב אנחנו מאבדים בכל יום, כאשר המוסדות לא פועלים כרגיל".

"ידועה הוראתו הברורה של הרב, מיד כשהתאפשר, לפתוח את כל מוסדות החינוך בכדי להציל את חינוך ילדנו", הוא מציין ומספר כי "הרב נחשף לא אחת לסיפורים על מוסדות שעדיין לא פועלים כרגיל, ומנגד ישנן מוסדות שאינם לרוחנו שמציבים אלטרנטיבה, והנזק לדעתו הוא משמעותי וגדול".

"בעקבות כך, מרן שר התורה בחר להיעדר מהאירוע, בצעד שמבחינתו מעביר את אי שביעות רצונו מהמצב קיים", הוא חותם ומביע תקווה כי המסר יפול על אוזניים פקוחות ובכך ינצלו עוד ועוד ילדים.

'כיכר השבת' פנה אל 'החינוך העצמאי' ו'לב לאחים', כדי לקבל את תגובתם על הנאמר בכתבה, אך תגובה מטעמם טרם התקבלה עד למועד פרסום הידיעה, לכשתגיע, נכניס אותה ככתבה וכלשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר