עם בן גביר וסמוטריץ'

האלימות הערבית בירושלים: עשרות מפגינים • צפו

על רקע האלימות הגואה של הערבים במזרח י-ם, יצאו הערב עשרות מפגינים לאזור העיר העתיקה, כדי למחות נגד אוזלת ידה של המשטרה • למחאה הצטרפו בן גביר וסמוטריץ' (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הערב סמוך לשער שכם בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

על רקע האלימות הגוברת במזרח ירושלים על ידי צעירים ערבים, כמה עשרות מפגינים יהודים, הגיעו הערב (ראשון) למחות במזרח ירושלים, כאשר מולם מתאספים עשרות ערבים למחאה נגדית, עד כה נעצרו שלושה מפגינים.

הרקע להפגנה שנערכת סמוך לשער שכם, בשל מקרי האלימות של ערבי מזרח העיר כנגד היהודים - בזמן האחרון וחוסר הפחד של הערבים לפגוע ביהודים חפים מפשע.

בין היתר, המפגינים מוחים על אזלת ידה של המשטרה בנוגע לטיפול בתקיפות של יהודים ההולכים להתפלל בכותל וכן על מקרי התקיפה של הערבים ברכבת הקלה בירושלים.

במהלך ההפגנה, הגיעו נציגי מפלגת 'הציונות הדתית', בראשות היו"ר בצלאל סמוטריץ' וחבר הכנסת איתמר בן גביר, יחד עם חברי מועצת העיר של הציונות הדתית בירושלים, אריה קינג וגורי פרוידיגר ויו"ר ארגון 'לך ירושלים' מאור צמח.

חברי הרשימה הגיעו למקום, "כדי לעמוד מקרוב על היערכות המשטרה באזור העיר העתיקה בעקבות מקרי האלימות מהימים האחרונים".

מהמפלגה מסרו: "אנו מגיעים כדי לבצע את תפקידם ולפקח פרלמנטרית מקרוב על הסדרי האבטחה לנכנסים ויוצאים מהעיר העתיקה ולכותל המערבי, ברכב וברגל, ולוודא שהאלימות הערבית הגואה בירושלים בימים האחרונים מקבלת מענה ראוי".

ממשטרת ישראל נמסר: "כוחות משטרה פועלים כעת להשבת הסדר סמוך לשער שכם בירושלים לאחר שהחלה במקום התקהלות תוך הפרת סדר שכללה תקיפת שוטרים. בנוסף, סמוך למערת צדקיהו יודו אבנים ונורו זיקוקין לעבר כוחות המשטרה (אין נזק או נפגעים). בעקבות כך, החלה המשטרה בפעולות לפיזור ההתקהלות תוך שימוש באמצעים".

"עד כה נעצרו על ידי כוחות המשטרה 3 חשודים בגין הפרת סדר", מסרו במשטרה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר