"היו מכשולים" • צפו

עקפו את גנץ? נחתם הסכם חדש עם 'פייזר'

ישראל חתמה היום על הסכם עם חברת פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים נגד נגיף הקורונה לשנת 2022 • נתניהו: "היו לנו כמה מכשולים, אך הצלחנו להתגבר על זה" • צפו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, היום (צילום: דוברות רה"מ)

לאחר הוויכוחים בשבועות האחרונים בתוך הקואליציה, סביב הזמנת חיסוני קורונה נוספים מחברת פייזר, היום (שני) חתמה ישראל הסכם חדש עם חברת החיסונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, חתמו היום על הסכם עם חברת פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים לשנת 2022. בנוסף, ישראל ופייזר סיכמו על קיומה של אופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. החיסונים שנרכשו ושנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים בווריאנטיים.

התוספת שנחתמה תבטיח את המשך ההתמודדות של מדינת ישראל עם הקורונה לפחות עד סוף שנת 2022.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר לחתימת ההסכם: "בימים האחרונים שוחחתי שוב עם ידידיי, מנכ"לי פייזר ומודרנה. היו כמה מכשולים בישראל שהיינו צריכים להתגבר עליהם, ומצאנו דרך להתגבר עליהם. אם לא יהיו הפתעות בדמות ווריאנט קורונה שהחיסונים לא מתגברים עליו".

"אז חתמנו על רכש של מיליוני חיסונים נוספים עם פייזר, אני מקווה שבקרוב מאוד גם עם מודרנה. פירוש הדבר שבקרוב מאוד יהיו לנו די והותר חיסונים, גם למבוגרים וגם לילדים. ישראל שוב תוביל את העולם במאבק נגד הקורונה. לא יהיו יותר סגרים - יצאנו מזה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "אני שמח שלמרות הקשיים הפוליטיים המיותרים, הגענו להסכם עם פייזר. ישראל יוצאת מהקורונה בזכות החיסונים, ישראל תמשיך להוביל את המאבק בקורונה גם בהמשך. אני מודה לאזרחי ישראל על ההיענות המרשימה למבצע החיסונים, וקורא לאלה שטרם התחסנו לעשות זאת בהקדם".

יצוין, כי המהלך נעשה מעל גבם של שרי כחול לבן וללא אישורו של שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ. בתגובה אמר גנץ: "כפי שאמרנו כל הזמן - יש כסף לקניית חיסונים, לא צריך להגדיל את הגרעון על גבם של אזרחי ישראל".

"שוב הוכח שאי מינוי שר משפטים נובע אך ורק משיקולים אישיים משפטיים של ראש הממשלה תוך פגיעה אנושה בתפקוד הממשלה ובמערכות שלטון החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר