האיומים לא הרשימו

הדרום מתוח: טילים שוגרו לעבר שדרות והעוטף

בשדרות ובסביבותיה נשמעו הלילה אזעקות צבע אדום, לאחר שזוהו שיגורים מכיוון רצועת עזה. מערכת כיפת ברזל הופעלה, ובוצעו יירוטים מוצלחים. מוקדם יותר איים נתניהו: 'אנו ערוכים לכל תרחיש' (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באייר תשפ"א | 24.04.21
יציאת הרקטה, הערב (צילום: מצלמת אבטחה/דדיפולד. תמונה, ארכיון: Flash90)

ההסלמה הביטחונית: תושבי העיר שדרות וכמה מן הישובים שבעוטף עזה, רצו הערב (מוצ"ש) למרחבים המוגנים, מספר פעמים, בעקבות שיגור רקטות לעברם, מכיוון רצועת עזה.

מערכת כיפת ברזל, שזיהתה את שיגור הרקטה מעזה והפעילה את האזעקות, שיגרה טיל מיירט שבמקרה אחד השלים את ייעודו בהצלחה. במקרה אחר התפוצץ הטיל בשטח פתוח ובאירוע נוסף השיגור כשל והטיל נפל בשטח עזה.

מבית החולים ברזילי שבאשקלון נמסר: "במיון של המרכז הרפואי התקבלה תושבת שדרות בת 18, נפגעת חרדה, בעקבות אזעקת צבע אדום שהופעלה בעיר".

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הלילה הסוער שעבר על תושבי האזור בשבת האחרונה, כי הוא סיים הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה, ואיים: "מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש".

כפי שדווח ב'כיכר', בליל שבת לפנות בוקר, במשך כשלוש שעות, נשמעו אזעקות ה'צבע אדום' ברחבי הישובים בעוטף עזה, וכשהן הפכו לתכופות יותר ויותר, ניתנה לתושבים ההוראה להישאר כל העת בקרבת מרחבים מוגנים.

בהודעה שהועברה על ידי ראשי הישובים בתיאום עם צה"ל, הופיעו ההוראות הבאות: יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים, אין לקיים אירועים בשטחים פתוחים, התכנסויות בשטח סגור - עד 100 איש בלבד, אין לשהות בסמוך לגדר המערכת או לחוף זיקים. במועצת שדות נגב הוסיפו והמליצו, שלא ללכת לבתי הכנסת. כששב השקט, הוסרו כל המגבלות.

בתגובה לשיגורים, יצאו כוחות צה"ל למספר סבבי תקיפות נגד עמדות ויעדים של ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה, בהם תשתיות תת קרקעיות ומשגרי ירי תלול מסלול. בהמשך היום ערך הרמטכ"ל אביב כוכבי דיון מיוחד בקריה שבתל אביב, להערכת מצב באשר לאופן בו יש לנהוג מול ההסלמה המחודשת.

האיום של נתניהו (צילום: דוברות)

בהמשך היום ערך הרמטכ"ל דיון מיוחד בקריה שבתל אביב, להערכת מצב באשר לאופן בו יש לנהוג מול ההסלמה המחודשת, וכפי שעדכן דובר צה"ל בסיום הערכת המצב, הוא "הנחה על שורת צעדים ותגובות אפשריות והערכות להסלמה".

"לאור האירועים וההתפתחויות הצפויות, החליט רב-אלוף אביב כוכבי לדחות בשלב זה את נסיעתו לארצות הברית", נמסר עוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר